A Müpában november 6-án 19.30-kor tartandó koncert valamennyi száma műfajával vagy gondolatvilágával a zongoraművészre, karmesterre és zeneszerzőre utal.

Ravel sorozata, a Couperin sírja egyrészt azért ide illő mű, mert a zeneszerző halott barátaira emlékezett benne, másrészt a zongoramű zenekarra hangszerelt változata Kocsis Zoltán munkájaként elénk állítja a zeneszerző-karmestert, aki az általa szeretett nagy komponisták dalainak és zongoradarabjainak szenvedélyes hangszerelője volt. Jelképesnek tekinthetjük, hogy ezt a művet az amerikai–magyar Thomas Kornél, a Kocsis Zoltán nyomdokában járó új karmesternemzedék tehetséges képviselője vezényli.

Chopin e-moll zongoraversenyével a zongoraművész Kocsisra emlékezünk: a kompozíciót előadó Érdi Tamás csodálta Kocsis Zoltánt, és arra is lehetősége nyílott, hogy együttműködjön vele – mégpedig éppen egy Chopin-zongoraverseny előadójaként.

Az is szimbolikus jelentőségű, hogy a hangverseny zárószámában Hamar Zsolt, az együttes zeneigazgatója áll a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar élén, négy kiváló énekes, Kolonits Klára, Bakos Kornélia, Horváth István és Kovács István szólójával kortárs magyar zeneszerző, Kovács Zoltán Missa Pannonica című oratorikus  művének kibővített, 2019-es változatát vezényli. 

Nyitókép forrása: librarius.hu