Köln városa visszaad egy Schiele-akvarellt egykori tulajdonosa, egy nácik által megölt zsidó fogorvos örököseinek, miután a német szövetségi állam, a tartományok és az önkormányzati szövetségek által életre hívott szakértői bizottság a mű visszaszolgáltatását javasolja.

A bizottság ismeretei szerint Heinrich Rieger bécsi fogorvos vélhetően magától Schielétől, mint páciensétől kapta hajdan a vízfestményt. A több évtizedes bécsi fogorvosi praxisa alatt jelentős kortárs műgyűjteményt felhalmozó Riegert Ausztriának a náci Németországhoz történt 1938-as csatolása után súlyos üldöztetés érte származása miatt, gyűjteménye a kényszereladások és a náci kisajátítások miatt szétszóródott. A műgyűjtőt 1942-ben a theresienstadti koncentrációs táborba deportálták, ahol ismeretlen időpontban meghalt. Feleségét 1944-ben deportálták Auschwitzba, ahol vélhetően már érkezésekor elgázosították, fiúknak 1938-ban sikerült az Egyesült Államokba menekülnie.

A szóban forgó akvarell története konkrétan nem ismert, de az megállapítható, hogy Rieger műgyűjteménye 1938. március 13-ig túlnyomórészt érintetlen maradt, a gyűjtő főleg Egon Schiele műveihez ragaszkodott nagyon, a legritkább esetben vált meg Schiele-képektől. A tanácsadó testület ezért bizonyítottnak látja, hogy a Kauernde weibliche Akt című aktkép 1938. március 13-án még Heinrich Richter műgyűjteményéhez tartozott, vagyis olyan műkincsnek tekintendő, amelyet a nácik általi üldöztetés idején vettek el tőle. A kölni városi tanács máris jelezte, hogy ígéretéhez híven tartja magát a bizottság ajánlásához, és kezdeményezi a közgyűlésben a festmény visszaadását az örökösöknek.

Kiemelt kép: Kauernde weibliche Akt