Boross Csillát ünnepelte a közönség a Nabucco washingtoni bemutatóján

Zene

 

(MTI) - A The Baltimore Sun kritikusa szerint Boross Csillának a Kennedy Központban található Washingtoni Nemzeti Operában nyújtott teljesítményétől "a tető is megemelkedett". Tim Smith "érdekesnek" nevezte Thaddeus Strassberger rendezését. A karmester, Philippe Auguin, a WNO és a Nizzai Opera zenei igazgatója a hagyományoknak megfelelően a ráadásban - zenekari aláfestéssel - ismét megszólaltatta az olasz risorgimento "himnuszává" vált " Va pensiero"-t, a héber rabok kórusát.
    

Ezt követően, az ünneplést félbeszakítva, a Nabucco nevelt lányát alakító Boross Csilla belefogott a Va pensiero a capella előadásába, amelynek éneklésében a kivetített olasz szöveg segítségével  a washingtoni nézőközönség is bekapcsolódott.
 
Az AFP tudósítása szerint a magyar énekesnő megérdemelten kapott álló ovációt, csakúgy, mint a címszerepet játszó olasz bariton, Francesco Cavallo és a Nabucco igazi lányát, Fenenát alakító francia Geraldine Chauvet.
    
A The Washington Post operaítésze, Anne Midgette ezzel szemben azon kesergett, hogy "manapság az igazi Verdi-énekes ritka fajta" és hogy a WNO olyan csapatot gyűjtött össze, amely "legalább eltalálta a hangokat" és hogy az előadásról hiányzott a "szupersztár-minőség".
 
Borossal kapcsolatban, akinek Abigél (szakmailag) "gyilkos" szerepe jutott, Midgette azt írta, hogy nagy, hangos és rezes felső hangokat "dobott ki", amelyek elegánsak voltak, de az alsóbb hangfekvésekben a magyar operaénekes "alig hallható" volt.  Strassbergerről a kritikus azt állította, hogy jobb díszlettervező annál, mint amilyen rendező, és közönség sem ismerte eléggé a Nabucco-előadások hagyományát, hogy bekapcsolódjon a Va pensiero éneklésébe.