Úttörők voltak és máig is a legfrissebb vonalat képviselik a nyugati tánczene, valamint az arab, ázsiai és afrikai tradicionális motívumok elegyítésében. A zenekar összeállásakor a DJ- kultúra, az indiai klasszikus zene, reggae, bhangra, hip hop, közösségi politika, underground művészet és a nyolcvanas évek zenéje inspirálta leginkább a tagokat. Miután első lemezeikkel lehengerelték a stílusukra leginkább fogékony fiatal közönségüket, a TGU 1998-ban elutazott addigi legnagyobb meglepetést okozó turnéjára, Jimmy Paget és Robert Plant-et, a legendás Led Zeppelin tagokat kísérve egy sor európai shown, amivel újabb tömegeket hódítottak meg
Az A38 hajón szeptember 30-án 22 órától lépnek fel, az eredetitől némileg eltérő felállásban, a Transglobal Underground Sound System formációjában. Dj Hamid Mantu, Sheema Mukherjee, Krupa Patni és Gurjit Sihra lesz látható a színpadon, Natacha Atlas, akit varázslatos hangja miatt szinte bálványoznak a műfaj elkötelezettjei, sajnos távol marad. Minden bizonnyal így is felejthetetlen élmény lesz élőben meghallgatni legújabb ?Impossible Broadcasting? című lemezüket, ami csupa jó kritikával büszkélkedhet. (Ennek különleges magyar vonatkozása egyébként, hogy Balogh Kálmán egyik régebbi zenekara még évekkel ezelőtt együtt dolgozott a TGU-val, s egy ebből az időből származó közös munkájuk anyagát most felhasználták az Impossible Broadcasting-lemezen. Ennek köszönhető, hogy Balogh Ferenc ? ma a Romani Rota együttes tagja - hallható a nyolcadik számban.)
Szegeden is láthatóak lesznek október elsején, de a londoni származású lemezlovas, Hamid Mantu (eredeti nevén Hamilton Lee) önálló dj-szettel is fellép október 2-án, szintén az A38 fedélzetén.
Az albumról:
TGU újra egy korszerű és értékes anyaggal örvendeztetett minket. Az Asian Underground fő kiagyalója nem ragadt meg a saját gyökereiben, bár kétségkívül otthon vannak - a szitár, a tabla és az indiai ritmusok jelen vannak a lemezen (lásd "The sikhman and the rasta" c. opuszt). Ezek mellett TGU a mai ritmusokat és hangokat használja mondanivalója közvetítésére. A hip-hop és a ragga átitatják a lemezt, anélkül hogy azt észrevennénk, mert itt nem stílusokat, hanem a zenekar szellemiségét halljuk. Az angol zenészek, akik anno felfedezték Natasha Atlast és sok népnek a zenéjét mutatták be a nyugati világnak a legjobb képviselőivel való együttműkődésükön keresztül, most bemutatják a feltőrekvő Tata Pound rap csapatot Maliból a Cikan-me message c. számban. A Yello and Black Taxi Cab egy húzos mozgalmi hip-hop, a Khaleegi Stomp pedig táncra perdítő sitarfunk Doreen Thobekile zulu énekesnő vokáljával.
Ahogy tíz éve a TGU döntő szerepet játszott az indiai és arab zenék integrálásában a nyugati elektronikus zenébe, így ma a kelet-európai népzenéket pártfogolják. Ez reményteli tény számunkra. Már 1998-ban hallhattuk a TGU és magyar cigányzenészek együttműködésének az eredményeit a Rejoice Rejoice lemezen. Akkor Balogh Kálmán zenekara és Romanyi Rota zenészei mutatták meg, hogy a puszta cigányai és a ködös Albion villanylovasai alatt van közös zenei nevező. Az új lemezen is találunk egy szájbőgős számot Balogh Ferenc résztvételeivel, amelyet a zenekar "Magyarországba való visszatérésnek" konferál be. De tovább is mennek - két dal erejeig a Trio Bulgarka gyönyörű éneke viszi el a hallgatót a bolgár hegyek feletti régiókba. Az egyik számot a dub élvonalába tartozó Zion Train gépésze, Neil Perch mixelte.