Két kortárs női zeneszerző, valamint Carl Phillip Emmanuel Bach és Prokofjev művei szólalnak meg október 26-án az Óbudai Danubia Zenekar hangversenyén Maxim Riszanov vezényletével a budapesti Zeneakadémián.

Az esten Dobrinka Tabakova Szvit régi stílusban, C. Ph. E. Bach e-moll szimfónia, Prokofjev Rómeó és Júlia szvitje, valamint Missy Mazzoli Sinfonia (for Orbiting Spheres) című művének magyarországi bemutatója hangzik el, vezényel és brácsázik Maxim Riszanov.

Missy Mazzoli amerikai szerzőt eddig Magyarországon még nem
játszották, hazájában és Nyugat-Európában egyre népszerűbb és egyre gyakrabban
szerepel a koncertprogramban. A Metropolitan Opera egyik első női szerzőjeként
kapott megbízást, majd 2018-ban klasszikus zenei kategóriában Grammy-díjra
jelölték, a Chicago Symphony Orchestra két évadra rezidens zeneszerzőnek kérte
fel.

Dobrinka Tabakova szintén kortárs szerző Bulgáriából, zenei tanulmányait Londonban végezte, jelenleg is ott él. Praise című művét a királynő arany jubileumán a Szent Pál-székesegyházban énekelték. A Danubia Zenekar által bemutatott Szvit régi stílusban című műve visszatekint a múltra és a régizenére, de kortárs köntösben teszi ezt.

Ehhez csatlakozik Carl Phillip Emmanuel Bach e-moll szimfóniája, amellyel rögtön 300 évet ugrunk vissza az időben, szellemiségben viszont a közönség is érezni fogja a kapcsolatot a művek között. A programot Prokofjev egyik legnépszerűbb orosz nagyzenekari műve, a Rómeó és Júlia zárja.

Az est további érdekessége, hogy Maxim Riszanov nemcsak
brácsaművészként, hanem karmesterként is megmutatkozik a színpadon. Az 1978-ban
Ukrajnában született, ma már Magyarországon élő brácsaművész nem csupán hangszerének
egyik legjelentősebb képviselője, de Tabakova szerzeményeinek nagy ismerője is:
a bolgár zeneszerző műveiből készített lemezt – amelyen karmesterként is
közreműködik – Grammy-díjra jelölték.

Nyitókép: Maxim Riszanov karmester és brácsaművész. Forrás: az Óbudai Danubia Zenekar Facebook-oldala