Összesen 24 márka küldte kifutóra legújabb darabjait, a magyarok mellett két lengyel és hét ukrán tervező is képviseltette magát a budapesti divathéten. A stiláris körkép nagyon vegyes volt, a klasszikus stílustól a streetwear márkákig láthattak kollekciókat a résztvevők, összesen közel négyezer érdeklődőt fogadott a rendezvénysorozat. 

Augusztus 29. és szeptember 4. között a divatrajongók és a divatipari szakemberek közel 30 kísérőrendezvényen vehettek részt a Budapest Central European Fashion Week alatt,

amelyek között voltak kerekasztal-beszélgetések, workshopok, divatbemutatók, sőt még jógaóra is, de egyedi kedvezményekkel is készültek a tervezők az arra kíváncsiaknak. Az egyhetes, gazdag programkínálat megkoronázása a hétvége volt, ahol több mint 2000 helyszíni látogató sorakozott a Szépművészeti Múzeum előtt, hogy megtekintse a legfrissebb tavaszi és nyári trendeket. 

A BCEFW minden szezonban legjobban várt programeleme az idén ősszel közel 600 fős stáb által szervezett kétnapos divatbemutató-sorozat. A kép vegyes volt: akadt, aki hagyományosan, virágmintákkal és élénk színekkel képzelte el a tavaszt, más már a nyárnak hódolt a keleti utazások inspirálta modelljeivel. Az elegáns darabok sem hiányozhattak, flitteres kosztümökben, szaténestélyikben is gyönyörködhetett a közönség. Kiemelt érdeklődés övezte az ukrán bemutatókat, és a lengyel tervezők is hatalmas közönségsikert arattak.

Közép-Európa legnagyobb divatseregszemléje a hazai hírességeket és a külföldi szaktekintélyeket is vonzotta.

Utóbbiak között említhetjük az olasz L’ Officiel, a brit Forbes, a New York-i The Cut vagy az ukrán Vogue szerkesztőit. A divatbemutatók első soraiban olyan nemzetközi influenszerek foglaltak helyet, mint az indiai származású Farhana Bodi vagy a világsztárokat öltöztető francia Loicka Grace. Az esemény ismét tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt valósult meg, így a résztvevők között magas számban fogadták a szervezők a legnagyobb forgalmazók vásárlóit, akik előtt adott volt a lehetőség, hiszen még a teljes vásárlási keretükkel rendelkezve tekinthették meg az új kollekciókat, köztük az ukrán márkák legfrissebb modelljeit.

„A Magyar Divat & Design Ügynökség csatlakozott a Support Ukrainian Fashion kezdeményezéshez, amely az ukrán tervezők megsegítésére jött létre. A kijevi divathét szervezőivel többéves partneri viszonyban állunk, idén pedig ők is fontos évfordulót ünnepelnek: 25 éve rendezik meg az eseményt az ukrán fővárosban. Az ukrán divathét viszont a háborús helyzet miatt idén elmarad, így felajánlottuk, hogy Budapest adhasson helyszínt a legfrissebb ukrán kollekciók prezentálásának, több más európai divathét előtt” – avat be az együttműködés részleteibe Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Jelentős volt az esemény online nézettsége is,

a divatbemutatókat élőben követhették az érdeklődők az ügynökség Facebook- és TikTok-felületein, utóbbin a legnézettebb bemutató több mint 66 ezer embert vonzott a telefonok képernyői elé. A BCEFW közösségimédia-tartalmai a két nap alatt több mint 600 ezer felhasználót értek el.

A promóciós és kereskedelmi aspektus mellett a rendezvény idén is jó ügyet szolgált, a jegyértékesítésből származó teljes bevétellel, közel 2,3 millió forinttal az MDDÜ ezúttal is az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatja, amely a befolyó összeget az ukránokat segítő programjukra fordítja. 

A tervezők kollekciói már megtalálhatók a BCEFW honlapján.

Fotók forrása: BCEFW