Péter karakterét formálod meg a Passio XXI-ben. Ki kért fel a szerepre?
Rosta Mária a darab producere, akivel lassan 20 éve dolgozunk együtt és a legnagyobb sikereimet neki köszönhetem. Alföldi Róberttel pedig az István, a király harmincadik jubileumi előadásában dolgoztunk együtt, amelyben a címszerepet alakítottam. Nagyon örültem a felkérésnek, hiszen rendkívül formabontó, teljesen új előadás lesz. Nagyszerű kollegákkal dolgozunk együtt.
Ahogyan te is említetted, ez tényleg különleges passiójáték lesz. Ezt a próbák alatt mennyire lehetett érezni? Milyen nehézségekkel találkoztál ? ha volt ilyen?
Egy színésznek az a feladata, hogy a rendező elképzeléseit a lehető legtökéletesebben megvalósítsa. Robi hihetetlenül jó rendező, nagyon jól vezeti a színészeket, és a próbák is remek hangulatban telnek. Székely Csaba darabjáról van szó, amely egy kortárs alkotás, ezt mutatja az is, hogy ma népszerű alternatív együttesek slágerei szólalnak majd meg az előadásban. Hatalmas zenekar vonul majd fel az Arénába, amelynek a közepén fog elhelyezkedni a játéktér, tehát nem klasszikus nézőtér és játéktér elhelyezkedés lesz látható.
A Jézus Krisztus Szupersztárban te alakítottad Krisztus szerepét. Mennyire állnak hozzád közel ezek a vallásos darabok?
Minden alkotót, legyen az festő, író vagy költő, megihlet a Biblia története vagy a passió maga, így természetesen engem is, így közel is állnak hozzám ezek az előadások. Azt hiszem, Krisztus szenvedéstörténete a világ egyik legmegrázóbb, legmegindítóbb története, amely hozzátartozik az általános műveltségünkhöz. Egy ilyen darab részese lenni, akármilyen rendezői koncepcióval is készítik el, mindig nagyon izgalmas. A Jézus Krisztus Szupersztárt is nagyon sokféle rendezésben játszottam, nyilván a Passio XXI is másfajta előadás lesz, nem rockopera, mint a Jézus Krisztus Szupersztár, sokkal inkább kortárs darab, amely eltér az eddigi munkáimtól.
Ez is zenés előadás lesz tehát, melyben felcsendül többek között a Tankcsapda, az Anna and the Barbies és a Quimby egy-egy slágere.
A dalok áthangszerelt változatban szólalnak meg, az Óbudai Danubia Zenekar előadásában, rockszekcióval kiegészülve. A fő szempont a számok kiválasztásánál az volt, hogy maga a szöveg, a mondanivaló illeszkedjen a történetbe.
A Passio XXI a mai korba helyezi Krisztus történtét, az egyik fő kérdése pedig az előadásnak az, hogy ma az emberek mit gondolnának a megváltóról. Te hogyan vélekedsz erről: miként reagálnának ma az emberek?
Igen, az a fő mondanivalója a darabnak, hogy mit tennénk ma, ha egyszer csak megjelenne köztünk a megváltó. A színháznak az a feladata, hogy elgondolkoztassa a nézőt, kibillentse a megszokottból, ez pedig ennél a darabnál mindenképpen így lesz. Biztos vagyok benne, hogy a színházba járó közönségnek komoly és tartalmas estéje lesz.
Ez modernség, ez a formabontó stílus, amelyről te is beszéltél, közelebb hozhatja Krisztus szenvedéstörténetét a mai fiatalokhoz?
Azt gondolom, mára nagyon felgyorsult a világ, és azt a fajta impulzusáradatot, azt a rezgést, amelyet akár a televízió, az internet áraszt magából, egy idő után a színháznak is át kell vennie valamilyen formában. Itt valami ehhez hasonló valósul majd meg. Akik eljönnek, mindenféleképpen más aspektusban láthatják majd ezt a történetet, így remélem, a fiatalok is jobban megértik.
Az, hogy egyszer: április 9-én, virágvasárnap adjátok elő a Passio XXI-et, nem tette nagyon feszültté a próbákat? Nem nagyobb a nyomás?
Dehogynem, jóval feszítettebb a tempó. Színészoldalról egy picit sajnálom, hogy egyszer adjuk elő, hiszen mire az ember igazán a magáénak érzi a darabot, addigra már vége is. De ez a sajátossága is a dolognak. Az Aréna nézőterére azonban annyi ember fér majd be, mint számtalan előadásra együttvéve, Rosta Mari, az előadás producere pedig alapvetően az ilyen nagyvolumenű produkcióknak a mestere.
Fischer Viktória