(MTI) - A tárca vezetője, utalva arra, hogy a világon mindenütt keresik a válaszokat az oktatásügy és nevelés kérdéseire, kiemelte: nincs általános recept, azt nekünk magunknak kell vitákon keresztül kiérlelnünk, kidolgoznunk. A nevelés és oktatás ügye "össztársadalmi tevékenység" - hangoztatta. Válaszút előtt állunk, s a helyes megoldás nemzedékek életét határozza majd meg. A kérdés azonban nem egyszerűsíthető le porosz vagy angolszász oktatási mintára - tette hozzá. Az iskola a társadalom minden problémáját nem tudja megoldani, nem is lehet a feladata, de nélküle nem megy - közölte.
A miniszter szólt arról is, hogy az Új Tudás program végrehajtása megkezdődött és jelenleg is zajlik, a szükséges közoktatási törvénymódosításokat elfogadta a parlament, újabbak már nem várhatók. A tárca vezetője kiemelt helyen említette a tehetséggondozást és az iskolafelújítást. Utóbbiak a legközelebbi jövőben megkezdődnek - ígérte, hozzátéve: ezzel párhuzamosan folytatódnak az informatikai fejlesztések is. Jó iskola azonban nincs jó pedagógus nélkül, ezért a következő évi költségvetés már tartalmazza azokat a tételeket, amelyek a pedagóguspálya presztízsének emelését szolgálják - mondta.
Hiller István előadásában a szakképzést a magyar gazdaság legégetőbb kérdésének nevezte és gyakorlatorientáltabbá tételét szorgalmazta. Kifejtette: a szakmai szervezetekkel, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve ez az irány a domináns, és a térségi integrált szakképző központok létrehozása is ezt a célt szolgálja.
Összegzése szerint az első eredmények már láthatóak. A miniszter közölte: csak annak a fiatalnak van esélye, akinek van szakmája, szakképzettsége, diplomája. Más esetben folytatódik, ami eddig volt "segély segély hátán".