(MTI) - Juronics Tamás, aki a közelmúltban ünnepelte 40. születésnapját, a kortárs magyar táncművészet nemzetközi hírnevének öregbítéséért, előadóművészi és koreográfusi tevékenysége elismeréseként kapta meg vasárnap a Kossuth-díjat.
Juronics Tamás szakmáját tekintve táncművésznek vallja magát, de ahogy fogalmazott "a színház sok szempontból egy és ugyanaz", így nevével az utóbbi években prózai darab, opera vagy musical rendezőjeként is találkozhatott a közönség.
"A tánc, mint fizikai tevékenység ma már csak annyira életem része, amennyire az a koreográfusi munkához szükséges. A színpadi lét néha hiányzik, de az alkotás, jelenlegi munkám nagyon érdekel, izgat, és teljes egészében kitölti az időmet" - mondta a művész.
A rendező-koreográfus 2008 nyarán azzal a szándékkal fogott hozzá a Szegedi Nemzeti Színház művészeti vezetői munkájához, hogy a teátrum "háromtagozatúságát" kihasználva összművészeti produkciókat is színpadra állítsanak. "Ez a folyamat elkezdődött. Az évad első bemutatójaként Lendvay Kamilló Mennyei város és Igor Sztravinszkij A katona története című művét játszottuk táncosokkal, kórussal, szólóénekes, színészek és a szimfonikus zenekar művészeinek közreműködésével" - hangsúlyozta Juronics Tamás, aki most Berlioz Faust elkárhozása című operájának rendezésén dolgozik. A darabot április végén mutatják be Szegeden.
Juronics Tamás táncművész, koreográfus 1969. február 5-én született Tatán. A Magyar Táncművészeti Főiskola néptánc tagozatának elvégzése után a Szegedi Balett táncosa, 1990-től magántáncosa, 1991-től koreográfusa, nevéhez több mint negyven koreográfia fűződik. 1993 óta a Szegedi Kortárs Balett művészeti vezetője. 2007-08-ban a Magyar Táncművészek Szövetségének elnöke volt. Számos díj birtokosa, többek között 1997-ben Harangozó Gyula-díjat, 2005-ben Érdemes művész címet, 2007-ben Imre Zoltán-díjat és Prima-díjat, 2008-ban pedig Szeged Kultúrájáért Díjat, valamint Eck Imre-díjat kapott.
Juronics Tamás szakmáját tekintve táncművésznek vallja magát, de ahogy fogalmazott "a színház sok szempontból egy és ugyanaz", így nevével az utóbbi években prózai darab, opera vagy musical rendezőjeként is találkozhatott a közönség.
"A tánc, mint fizikai tevékenység ma már csak annyira életem része, amennyire az a koreográfusi munkához szükséges. A színpadi lét néha hiányzik, de az alkotás, jelenlegi munkám nagyon érdekel, izgat, és teljes egészében kitölti az időmet" - mondta a művész.
A rendező-koreográfus 2008 nyarán azzal a szándékkal fogott hozzá a Szegedi Nemzeti Színház művészeti vezetői munkájához, hogy a teátrum "háromtagozatúságát" kihasználva összművészeti produkciókat is színpadra állítsanak. "Ez a folyamat elkezdődött. Az évad első bemutatójaként Lendvay Kamilló Mennyei város és Igor Sztravinszkij A katona története című művét játszottuk táncosokkal, kórussal, szólóénekes, színészek és a szimfonikus zenekar művészeinek közreműködésével" - hangsúlyozta Juronics Tamás, aki most Berlioz Faust elkárhozása című operájának rendezésén dolgozik. A darabot április végén mutatják be Szegeden.
Juronics Tamás táncművész, koreográfus 1969. február 5-én született Tatán. A Magyar Táncművészeti Főiskola néptánc tagozatának elvégzése után a Szegedi Balett táncosa, 1990-től magántáncosa, 1991-től koreográfusa, nevéhez több mint negyven koreográfia fűződik. 1993 óta a Szegedi Kortárs Balett művészeti vezetője. 2007-08-ban a Magyar Táncművészek Szövetségének elnöke volt. Számos díj birtokosa, többek között 1997-ben Harangozó Gyula-díjat, 2005-ben Érdemes művész címet, 2007-ben Imre Zoltán-díjat és Prima-díjat, 2008-ban pedig Szeged Kultúrájáért Díjat, valamint Eck Imre-díjat kapott.