Múzeumpedagógiai fejlesztés Szegeden

Kultpol

(MTI) - Szatmári Csilla, az intézmény közművelődési csoportvezetője elmondta: az elnyert pénzből a meglévő oktatótermet újítják fel, amely így nagyobb létszámú osztályok számára is kényelmessé válik. A teremben megfelelő mennyiségű tárolókapacitást is kialakítanak, így a különböző eszközöket nem kell az intézményen belül folyamatosan mozgatni egy-egy foglalkozás kedvéért. Emellett tűzzománc égetésére alkalmas kemencét és mikroszkópokat is tudnak vásárolni, s korongozó sarok készülhet. Egy "régészeti turkálót" is kialakítanak, melyből a gyermekek saját maguk bányászhatják ki a "kincseket", majd katalogizálhatják és végül restaurálhatják. 
    

Az oktatóterem csak egyik színtere a pedagógiai munkának, hiszen néhány kiállítás mellett saját foglalkoztató egységeket alakítanak ki. Így például a pályázat első részeredménye már a nyáron látszott, hiszen a közelmúltban nyílt új néprajzi gyűjtemény interaktív elemeit már ebből a pénzből vásárolták. Foglalkoztató sarok van emellett a napokban megnyílt fegyverkiállításon is.
    
A múzeumban harminc éve működik a múzeumi matiné, amely a múzeumpedagógiai aktivitás egyik meghatározó eleme. Minden szombaton várják a gyermekeket az intézmény gyűjtőköreinek megfelelően néprajz, természetismeret, régészet-történelem, képzőművészet és irodalom témakörben, de később színháztörténettel is bővül majd a kínálat.
    
A gyerekek folyamatosan érkeznek, a hétvégi foglalkozások mellett szervezett iskolai csoportokban is egész Csongrád megyéből. Évente mintegy 20 ezer fiatal fordul meg a múzeumi órákon.