A PixelAche ? Pixelfájás nevű digitális kulturális fesztivált a finn Piknik Frequency és Katastro.fi alapította Helsinkiben a harmadik évezred elején. A fesztivált azóta ? a finnországi helyszínnel párhuzamosan ? évről évre más-más városban rendezik meg. New York, Montréal, Stockholm és Pozsony után 2006-ban a Pixelfájás a francia fővárosba érkezett, ahol az Ars Longa, a Confluences, a Mains d?Oeuvres ad otthont a fesztiválnak a párizsi Finn Intézet és a Project 1001 támogatásával.
A Mal au Pixel idei témája a ?Boom Dot Org?, vagyis a szabad médiumok ugrásszerűen megemelkedett számú jelensége. A Boom Dot Org fő összetevői a nyílt forrású / ingyenes szoftverekkel dolgozó közösségek, a megosztott tartalmat nyújtó kezdeményezések, a médiaaktivisták hálózatai és a világban szerteszét megtalálható megannyi szervezet. A Boom Dot Org témája szorosan kötődik a fesztivál fő célkitűzéséhez, melyek az új technológiákra alapuló kreativitás bátorítása, az ipari standard megoldások és stratégiák megkérdőjelezése, az intézmények mellett, marginálisan működő nemzetközi közösségek támogatása.
Az Mal au Pixel rendezvényei négy fő tengely ? (Állam)polgárság, Alkotás, Prospekció, Zene ? mentén szerveződnek. A fesztivál ideje alatt az érdeklődők 9 koncert-zenei performanszt, 13 műhely-workshopot, 9 installációt és 4 szemináriumot láthatnak/látogathatnak meg.
A magyarországi digitális művészetet ? a Párizsi Magyar Intézet támogatásával ? Pozna Anita és Somlai-Fischer Ádám képviseli. A magyar művész-építész csapat, az Aether Architecture (www.aether.hu) tagjaiként interaktív építészeti projekteken dolgoznak. Az Aether munkáját számos nemzetközi fórumon állították ki és publikáltak.
A fesztiválon társukkal, a svéd Bengt Sjölénnel április 22-én és 29-én a Mains d?Oeuvre kulturális központban tartott workshopon Ping Genius Loci című alkotásukat mutatják be. Ez egy nagy, szabadtéri interaktív installáció, mely látja a benne sétáló érdeklődőket, majd párbeszédbe is elegyedik velük. A 400, összhangban forgó színes pixel mint egy nagy (20 x 20 méteres) fektetett képernyő, mozdulatokat jelenít meg és üzeneteket rajzol ki a felületére a benne sétálók helyzetére reagálva, például digitális közösségi pingpong játékot játszva. A projekt publikus élményének egy második szintje az a workshop, ahol a közönség egy egyszerű számítógépes környezetet használva saját játékokat, animációkat készíthet. Somlai-Fischer Ádám 27-én Usman Haque, Sterk Barbara és Pablo Miranda társaságában részt vesz még a Proposition.org.uk című szemináriumon is.
További cikkek ebben a rovatban