Széchenyi-díj - Hunyadi Mátyás, Kisbán Sándor és Kőrösi Gábor építőmérnökök

Kultpol

(MTI) - "A kitüntetés nemcsak a múlt elismerését, hanem egyúttal a jövőbeli bizalom megelőlegezését is jelenti" - tette hozzá a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt. hídtervezési igazgatója.
    Kiemelte, hogy a Megyeri híd Magyarország leghosszabb Duna-hídja, előkészítésével, tervezésével 15 évet foglalkoztak. "Ehhez hasonló méretű projekt csak egyszer adódik az ember életében, ám szeretnénk fenntartani az e célból felfejlesztett hídirodát, és folyamatosan tovább foglalkoztatni szakembergárdánkat. Ha egyszer már kialakítottunk egy ilyen értékes kapacitást, nem szabad hagyni, hogy kárba vesszen, gondoskodni kell jövőjéről" - hangsúlyozta Hunyadi Mátyás.
    A CÉH Zrt. hídtervező irodájának jelenlegi tevékenységéről Hunyadi Mátyás elmondta: sorozatban készítik az autópályahidakat, éppen az M6-os hídjaival foglalkoznak.
    Hunyadi Mátyás építőmérnök, a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt. hídtervezési igazgatója 1933-ban született Nagyszalontán. 1958-ban mérnöki oklevelet, 2002-ben euromérnöki diplomát szerzett. 1958-ban az Uvaterv Hídtervező irodáján kezdett dolgozni tervező mérnökként, pályafutását a CÉH Zrt.-nél folytatta. Részt vett az Erzsébet híd, a tahitótfalui híd, Tisza-hidak, NDK és Jugoszlávia részére készülő export hidak, a Sfax-Tripoli vasútvonal hídjainak tervezésében. Felelős tervezőként a bajai új Duna-híd, a szegedi Bertalan híd, a Kamarás-Duna-híd, a sajóecsegi Sajó- és hatvani Zagyva-hidak tervezésén túlmenően számos közúti és vasúti híd, valamint gyalogos aluljáró mellett szinte valamennyi autópályára tervezett hidakat. A Budapest körüli M0 körgyűrű északi Duna-hídjának, Magyarország első közúti ferdekábeles hídjának főtervezője.
    Kisbán Sándor építőmérnök, a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt. híd szakági főmérnöke Szegeden született 1949-ben. A Budapesti Műszaki Egyetemen mérnöki oklevelet szerzett, majd az Uvaterv Hídiroda nagyfesztávú acélszerkezeti hídosztályának lett a tervező mérnöke. 1986-ban a BME Acélszerkezeti Tanszékén Dr. tech. címet szerzett ferdekábeles hídszerkezetek témakörben. Jelenleg a CÉH Zrt. hídszakági főmérnöke. Részt vett a szegedi Bertalan Tisza-híd, az újvidéki ferdekábeles Duna-híd, a tiszapalkonyai közúti Tisza-híd tervezésében és a budapesti Árpád híd szélesítésében. Emellett része volt a Lágymányosi híd előkészítésében, majd 2002-től bekapcsolódott az M0-ás Megyeri híd tervezési munkáiba. Számos autópályahíd tervezője is.
    Kőrösi Gábor építőmérnök, az UNITEF ,83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. irodaigazgatója cége részéről főtervezőként működött közre a Megyeri híd építésében. Az UNITEF ,83 mérnöki létesítmények tervezésével és a hozzá kapcsolódó műszaki fejlesztéssel foglalkozik, tevékenységében nagy hangsúllyal szerepelnek infrastrukturális beruházások - autópályák (hidak, alagutak), utak, vonalas közművek (csatornahálózatok) - tervezése.