Magyar nyelven a nemzetközi környezetvédelmi irodalom hazai terjesztésére alakult Föld Napja Alapítvány adja ki évről évre, és ezzel különleges missziót teljesít. A friss adatok, az elfogulatlan szemlélet és az a sokféle megközelítés ugyanis, ami a pszichológusokból, közgazdászokból, jogászokból, marketingesekből és más területek szakembereiből álló szerzőgárda tolmácsolásában valóban reális képet ad a világ helyzetéről, ritka jelenség. Nem a trendi öko vonalat erősíti, de nem is szűk szakmai közegre számító információkat közöl, ehelyett érthető és meggyőző nyelven fogalmaz. Ráadásul az első, 1990-es itthoni megjelenés óta rendre hoz valami sokkoló ráismerést.
Az idei válogatás a fenntartható gazdaság lehetőségeit keresi, foglalkozik a kereskedelem, az élelmiszer, a víz, az üvegházhatás, a klímaváltozás folyamataival. A laikusok számára is legizgalmasabb fejezete a fenntartható életmódra való átállásról szól. Arról a tudatos elhatározásról, amivel már egyre több közösség, cég, település vagy kormány a környezet forrásainak pazarlásáról átáll az óvatosan megtartó, egyszerűségre törekvő életmód támogatására. Úgy fogalmaznak, hogy a jövő érdekében újragondolják a jelen vágyait, szándékait. Ha a fenntartható gazdaság átveszi az uralmat a XXI. században, új esélyekkel indul a következő nemzedék, de ez hatással lesz a kultúra egészére, a fogyasztói szokásoktól a művészeten át a szellemi szféráig átírja egész civilizációnkat.