Robotika, digitális kincskeresés, e-könyv készítés, kódolás, okosotthon, tematikus múzeumi térképek ? az elmúlt években közel nyolcezer digitális pedagógiai program valósult meg, amelyekben eddig tizenkilencezer tanár és háromszázhuszonötezer diák vett részt.
A pályázati programra jelentkező köznevelési intézmények vállalják, hogy ? legalább egy napon vagy egy héten keresztül ? valamilyen, az iskola képzési céljaihoz kapcsolódó, szabadon választott témát digitális pedagógiai eszközök segítségével, projekt formájában dolgoznak fel tanóráikon.
A résztvevő iskolák felkészülését a Digitális Témahét oldal Tudásbázisában megtalálható minta-projektcsomagok és számos egyéb pedagógiai anyag segíti. Az eredményhirdetésre június 8-án, a Digitális Oktatási Konferencia és Kiállításon (DOKK) megrendezett ünnepélyes díjkiosztón kerül majd sor. 2020-ig a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ látja el az esemény szervezésének, szakmai támogatásának és koordinálásának feladatait.
A témahét A köznevelés keretrendszeréhez kapcsolódó mérés-értékelés és digitális fejlesztések, innovatív oktatásszervezési eljárások kialakítása, megújítása című projektből valósul meg.