Idén a különleges városi helyszíneken szerveződő lakóközösségek, a vidámparkok sajátos világa, az építészeti eredetiség, a kelet-európai politikai átalakulások építészeti nyomai jelentek meg visszatérően az egyébként különböző fókuszú filmekben. A legnépszerűbb filmek a Telepi álmodozás, Christiania, Mikrotópia, A kelep-európai mesék rövidfilmes összeállítás és a Neon voltak - az első három a lakhatás problémáival, míg utóbbi kettő a keleti blokk építészeti örökségével foglalkozó alkotások.

 

A KÉK - Kortárs Építészeti Központ által szervezett ötnapos esemény teltházas vetítéseit interaktív rendezői és szakmai beszélgetések színesítették. A ?maker movement?, vagyis a közösségi építészeti mozgalom kapcsán bemutatkoztak a budapesti kreatív műhelyek, mint például az egyre nagyobb sikereket elérő Plié by Atelier bútormárka. A fenntartható városi fejlődésről a a Hello Wood team, a MOME Ecolab és a Valyo csapata adott elő.

 

Március 7-én Herman Hertzberger világhírű holland építész tartott előadást Az iskola mint város film kapcsán. A 80 éves szakember az egyik legnagyobb hatású, iskolákra specializálódott építész, aki még mindig aktívan dolgozik azért, hogy gondolatait az oktatás és tér viszonyáról megvalósíthassa. Annyira inspirálta őt a fiatal hallgatókból álló közeg, hogy végül a tervezettnél jóval tovább maradt a beszélgetésen.

A fesztivál záróeseményeként a KÉK, a budapesti Dán Nagykövetség és az Uránia Filmszínház együttműködésében teltház előtt mutatták be az elmúlt év egyik filmes kísérletét, a német rendezőóriás, Wim Wenders által kezdeményezett 3D-épületportrét. A kultúra katedrálisai című film Michael Glawogger, Michael Madsen, Robert Redford, Margreth Olin és Karim A?nouz társrendezésében valósult meg, és ikonikus épületek mindennapjait ábrázolja.

 

A Filmnapokon bemutatott legnépszerűbb filmek a tavaszi-nyári időszakban ismét láthatóak lesznek egy-egy KÉK-vetítésen.