A Lett Nemzeti Opera, a Staatsoper Unter den Linden, a milánói Scala, a Bécsi Állami Operaház, a londoni Covent Garden – rigai tanulmányai után ezek voltak az énekesnő karrierjének főbb állomásai, mielőtt 2014-ben beugrással meghódította a New York-i Metropolitan közönségét Puccini Bohéméletében. Azóta nemzetközi sikereinek sora megállíthatatlan, a világ operaházai versengenek érte. Világszerte ünneplik a Pillangókisasszony, a Ruszalka, a Manon Lescaut, az Adriana Lecouvreur, a Tosca és az Angelica nővér címszerepében, olyan karmesterekkel lép fel, mint Daniel Barenboim, Sir Antonio Pappano és Sir Simon Rattle. Művészetének meghatározó alkotóeleme a teljesség igénye: „A vokális produkció csak egy része a »csomagomnak«. Az énektechnika kizárólag azért fontos, mert felszabadít és segít abban, hogy maradéktalanul sikerüljön átélnem a szerepet. Ha csupán az éneklésre összpontosítok, elveszítem az esélyt, hogy azonosuljak a karakterrel, vállalva a pillanat kockázatát” – mondta.

A Müpában Kristīne Opolais Puccini, Verdi, Cilea, Mascagni és Giordano operáiból ad elő jól ismert részleteket. Az áriaest változatos programjára akár úgy is tekinthetünk, mint az énekesnő 2020/21-es évadának esszenciájára. A lett szopránt a szezon során többek között Cilea Adriana Lecouvreur című operájának főszerepében láthatja a közönség a bolognai Teatro Comunale színpadán (az előző szezonban tett nagy sikerű debütálásának helyszínén), valamint a Theater an der Wienben korábbi emlékezetes címszerepében a Toscából és a drezdai Semperoperben Puccini Pillangókisasszonyának Cso-cso-szanjaként.

A koncertszezon során egy másik Cso-cso-szan szerepében is debütál Marina Abramović Maria Callas hét halála című darabjában a nápolyi Teatro di San Carlóban, majd Verdi Don Carlosának Erzsébeteként búcsúztatja az évadot a Wrocławi Operában. A február 7-i, régóta várt áriaesten Opolais partnere a román tenor, Teodor Ilincăi és a Magyar Állami Operaház Zenekara lesz. A hangversenyen az izraeli karmester, Asher Fisch vezényel.

Nyitókép: Kristīne Opolais. Fotó: Tatyana Vlasova