Osztrák, német, luxemburgi, francia, magyar, angol, szlovák képzőművészek és zenészek találkoznak minden nyár végén a Cseley Malomban kialakított művésztelepen. A zene és a vizuális műfajok kölcsönhatása kínálta a 2010-es témát, Liszt zenéjének és alakjának megformálását a kortárs képzőművészet műfajaiban. Christa Prets, aki aktív időszakában az Európai Parlament képviselője volt, a tavalyi művésztáborban létrehozott alkotásoknak nagyszabású körutat állított össze. Budapestről Bayreuthba, onnan Weimarba, Pozsonyba, Lipcsébe megy tovább a kiállítás, majd London, Velence és Zágráb következik. Az útvonal Liszt állomáshelyeit követi végig, a koncepció pedig a magát európai művésznek valló Liszt öröksége, egy közös szellemi Európa megrajzolása, amelyben az alkotók nemzeti hovatartozása ugyanúgy erősen érvényesül, mint az egymásra gyakorolt hatásuk, a közös európai képnyelv megszólaltatása.
Anne Katrin Altwein digitális fotókkal csalta elő a zenészek emlékét annak a háznak a falából, ahol Liszt 1848-61 között rendszeresen játszott a zenész barátaival együtt, Johann Karner megfolyatott akrilfesték foltokkal alakította látvánnyá a romantikus zenét, Ralf Koenemann a német nyelvterületen Lisztről elnevezett lisztmajom ijesztő fizimiskájából készített szellemes karaktervázlatokat. Az egyetlen magyar résztvevő, Szilágyi Teréz olajfestményén a tükörlabirintus illúziójával bomlik fel a sík kép szerkezete, a párhuzamos és egymást metsző sávok találkozása valami misztikus dimenzióba emeli a látványt. Izgalmas felvetések, mégis a kiállításon nem egy-egy mű kínál nagy élményt, hanem a közös alap, az európai zenei és képnyelv összhangzása.