A nyitóképben egy ? mintha tornádó pusztítása után, az egész faluban egyedül állva maradt ? szobasarkot látunk, melybe az első szereplő belép. Nem az ő napja ez, nem elég a döbbenetes tárgytenger körötte, mely aztán egyre gyarapszik. Kezéből kipotyog minden, az asztal összecsuklik, a kép a falról keretlécenként potyog le, a kezében tartott könyv szétesik, s valaki alszik az ágyacskájában is: önmaga. Hasonmása egy férfi, akivel sebesen ruhát, karaktert cserél. Közben a tér, a fekete falakig kinyitott színpad szép lassan megtelik lomokkal-romokkal. Amihez kicserélt, önveszélyes hősünk hozzáér, összedől. A magasból szeméthalmok omlanak alá, reflektorok potyognak, egy égig érő kartondoboz-felhőkarcoló is a színre rogy. Vérbő filmvígjátékokból, rajzfilmekből ismerős képsorok: hősünknek minden tárgy a halálos ellensége, minden az életére tör. A röhögtető játék hosszan-hosszan zajlik, s amikor azt hisszük, nincs már, mi összeomoljon, leszakadjon, még mindig jön valami új.
A szín kiürül, majd kisebb-nagyobb fekete paravánok tolatnak be elénk, s egy darabig tiszta, embermentes tárgyszínházat látunk. A takarások aztán elénk ?köpik? az első hús-vér szereplőket. Az igazi ötletparádé itt indul el. Tárgyak és alsóneműre vetkezett emberek virtuóz tempójú hancúrozását látni, oldalakon át sorolható trükköket, gegeket. Egy hősnő súlytalanná válik, társai próbálják az anyaföldön tartani, bútorok kelnek életre, lidércként kergetőznek egymással a szereplők, fel-felbukkanva, el-eltűnve egy-egy mohó bútor belsejében. Louis Malle Zazie a metrón (Zazie dans le métro) című örökbecsű mozija, Jacques Tati, Buster Keaton, vagy éppen maga Charlie Chaplin műveinek kockái ugorhatnak be az előadás jeleneteiről. Az ember egy ideig kapkodja a fejét, de egyszerre mintha telítődne azzal, amit lát. Nem csupán az ismétlődő jelenetek, vagy egyes üresjáratok, embermentes (voltaképp, szinte cselekménymentes) képek kezdik ki figyelmét, érdeklődését. Az Itt és mostban ?nincs csont?, nincs a történéseknek rendszere. Boitel és hat társa olykor újra, meg újra elkápráztat (izgalmasan ragyogott ki a játék szövetéből például a ferdén álló, kitámasztott hőshöz ? kit maga Boitel alakít ? akkurátusan ?hozzáferdített? tárgyerdő képe). Kicsit a csend is zavaró: a játéknak semmiféle zenéje nincs, leszámítva egy-egy szilánkot, s a tempós játék előidézte neszeket, robajt, vagy vinnyogást.