A Chengdu Creativity & Design Week már negyedik alkalommal nyitotta meg kapuit a kínai közönség és a szakma előtt. A hazai tervezők és az innovativ brandek, cégek mellett a világ számos országa is képviseltette magát a design különböző területeiről. Míg Svédország az IKEA termékeivel, Németország a Mercedesszel vagy például Oroszország Olga Noskova, a híres tortaművész kreációival vett részt az eseményen, addig Magyarország idén először kapott meghívást az innovatív hazai divatot képviselve.

 

A magyar kreatívipar diverzitását hangsúlyozva három különböző, mégis egymást tökéletesen kiegészítő márka mutatkozott be óriási érdeklődés mellett a kínai közönség előtt. A rangos eseményen a LAONI legújabb, STONEBAG-kollekciója az innovativitást, a RIENNE féldrágakövekből készített kreációi a magas színvonalú ékszertervezést, míg a WYHOYS a minimalizmust és a fenntarthatóságot képviselte különleges ruháival.

 

LAONI

A LAONI Design tervezőjére előző kollekcióiban is nagy hatással voltak a minimalista stílusú, modern építészet kiemelkedő alkotásai. A táskákat az egyszerű, letisztult formaalakítás jellemzi, melyeket egy-egy különleges anyag- vagy színpárosítás tesz még egyedibbé. A legújabb kollekció ? a STONEBAG-collection ? melyet egy eddig ebben a formában még nem használt, innovatív építészeti alapanyag, a természetes palakő inspirált.

 

A STONEBAG-collection táskáiban finoman harmonizál egymással a rideg felületű kő és a nemes bőr alapanyag. A táskák tervezésénél az egyszerű, tiszta mértani formákat, a szimmetriát helyezték előtérbe, hogy minél inkább érvényesülhessenek a különleges anyagok és fémkellékek. A palakő naturális színeit finom felületű, természetes árnyalatú, vagy éppen ellentétes, komplementer színű bőrökkel egészítették ki. A táskák megalkotása sok kézimunkát igényel és egyedileg készülnek el a márka budapesti, saját műhelyében. A gyártási folyamat hosszadalmas, ezért meghatározott számban, sorszámozott példányokban érhetőek csak el. A LAONI-ra jellemző apró, finom részletmegoldások itt sem maradtak el, különleges kézifogók és az aprólékos kidolgozás teszi ezeket a táskákat nagyon karakteres, extravagáns kiegészítőkké, az öltözékek igazi ?ékszereivé?.

 

WYHOYS

#1 Misszió

Már a csapból is műanyag folyik, azt pedig egyre többet halljuk, hogy az olajszennyezés után a divatipar a második legszennyezőbb iparág. ?Hiszünk abban, ha igazán tudatában lennénk a ruhák megszületésének teljes történetével senki nem fordítaná el a fejét és támogatná egyetlen erőforrásunk, a Föld kizsákmányolását. A WYHOYS kiáll a fenntartható, transzparens divatért. Missziónk, hogy kollekcióról-kollekcióra olyan környezeti-szociális problémákra hívjuk fel a figyelmet, melyek megoldatlanul hagyása a világ természetes folyamatainak felborulásához vezethet? ? vallják.

#2 Gyártás

A hiteles, fenntartható működés érdekében a teljes tervezés, modellezés és gyártás Magyarországon történik, így biztosított a különböző gyártási folyamatok személyes ellenőrzése.

 

#3 Alapanyag

Az alapanyagok kiválasztásánál törekszünk arra, hogy lehetőleg mindegyik a világ vezető organikus alapanyag tanusító szervezeteként ismert Global Organic Textile Standard (GOTS) által szertifikált legyen. A GOTS amellett, hogy a teljes ellátási lánc mentén magas szintű környezetvédelmi szabályokat határoz meg, előírja az etikus foglalkoztatáspolitikai kritériumokat is. Emellett elsősorban saját tervezésű és gyártású alapanyagot használunk, így biztosítva a márka egyedi stílusát, valamint az abszolút etikus, egészséges és biztonságos gyártási körülményeket. A WYHOYS fontosnak tartja az ősi kézműves technológiák innovációját, így számos hazai alapanyaggyártóval kollaborál.

#4 Hulladékgazdálkodás & újrahasznosítás

A tervezés, modellezés és a gyártás során keletkezett hulladékot szinte 100 százalékban újrahasznosítjuk, így csökkentve a márka ökológiai lábnyomának méretét. Az egyik jelentős hulladékmennyiség a szabásminták szerkesztésének következtében halmozódik fel, ebből egyedi, kézműves technológiával állítjuk elő a márka saját papírfogasát.

 

RIENNE

A RIENNE Creations kézzel készített, egyedi kiegészítőkre szakosodott prémium ékszermárka. Megálmodója Nagy Adrien, aki tanulmányit a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végezte. Tanult a London College of Fashionben, majd divattervezőként dolgozott Londonban, Milánóban, valamint a Marc Jacobs Collectionnél New Yorkban. Saját ékszermárkáját, a RIENNE-t az inspiráló New York-i hónapok után, 2013-ban indította. A RIENNE Creations célja olyan divatékszerek készítése, melyek különleges odafigyeléssel, minőségi alapanyagokból, kézzel készülnek. A vintage formavilágot követő RIENNE-ékszerek a klasszikus nőiesség és modernitás kifejezői, melyek könnyedén kombinálhatóak az aktuális divattrendekkel. A RIENNE Creations mellet 2016-ban debütált a RIENNE Bride, amely a márka menyasszonyi kiegészítővonala, amely főként fejdíszekre és esküvői kiegészítőkre fókuszál.