A F.E.A.G.A. 2005 óta ad át évente két kitüntetést: az életműdíj mellett egy fiatal galériát is elismernek. Az Innováció és Kreativitás díjban olyan kreatív és újító galériák részesülhetnek, amelyek példamutatóan működnek együtt a művészeti világ szereplőivel. A kitüntetés célja továbbá a galériás tevékenység művészeti szcénában betöltött szerepének láthatóbbá tétele ? áll a leírásban.
A Molnár Ani Galériát Hans Knoll, a bécsi és budapesti Knoll Galéria tulajdonosa jelölte a díjra, amelyet meghatározott szakmai szempontok alapján ítéltek oda. A főbb kritériumokat a nemzetközi tevékenység és jelenlét, a nemzetközi és általános kommunikáció,a non-profit projektek,valamint a galéria szcéna építésének módjai jelentették. A díjról a különböző európai országokból, régiókból érkező jelölések alapján az Ernst Hilger vezette rangos nemzetközi zsűri döntött.
?Hans Knoll az elsők között volt, aki Budapesten galériát nyitott. Sokrétű tevékenysége révén nagyon alaposan megismerte a régiónkat, rálátása van az itt zajló művészeti életre, emiatt őt kérte fel a zsűri , hogy jelöljön egy közép-kelet európai galériát a díjra? ? mondta el Molnár Annamária, a díjazott galéria tulajdonosa, aki úgy érzi, hogy a tevékenysége mellett a kitüntetéssel a magyar galériák aktivitását, nemzetközi jelenlétét is elismerték.
?Meg kell felelni egy alapvető szakmaiságnak: művészeti vásárokra járni, kiállításokat szervezni, azonban valami pluszra is szükség van. Ezt az én esetemben a non-profit projektek, illetve a helyi szcénáért végzett tevékenységek jelenthették? ? jegyezte meg a Molnár Ani Galéria tulajdonosa, aki a Magyar Kortárs Galériák Egyesületének is elnöke.
Molnár Annamária úgy véli, a galériás tevékenység láthatóbbá tétele valóban fontos misszió, hiszen az emberek többsége, nem tudja, milyen összetett feladatot jelent ez a munka.
? A feladataink jelentős része láthatatlan. Sokan csak a megvalósult kiállításokat látják, és nem sejtik, mennyi erőfeszítés áll mögötte: a kiválasztott művészek pályájának felépítése, a hosszú távú képviselete sok kihívással járó, rendkívül komplex feladat? ? fejti ki a díjazott galériatulajdonos, aki hangsúlyozta: sok országban felismerik a galériák jelentőségét, amelyek külföldi vásárokon mutatják be a művészeket.
?Nehéz megélni egy galériának, főként, ha progresszívebb irányvonalat képvisel, ezért fontos az állami támogatás ebben a rendszerben. Magyar galériáknak tavaly összesen 31 külföldi kortárs vásári szereplésük volt, ami az eddigi legmagasabb szám, és a régióban is kiemelkedik. Fel kell ismerni, hogy ez a fajta nemzetközi jelenlét ráirányítja a figyelmet a magyar képzőművészetre.?
A képzőművészeti vásárok különleges, az ipari vásárokhoz nem hasonlítható világot jelentenek: míg utóbbi keretében a kiállító úgy vásárolja a helyet magának, előbbi esetében meghívásos alapon történik a részvétel, vagy pedig pályázat alapján szakmai zsűri bírálja el a jelentkezőket. A költségek azonban itt is magasak. A világon körülbelül kétszáz hasonló vásárt rendeznek évente, ebből húsz, amely valóban rangos esemény: ezeken rengeteg látogató megfordul. A galériáknak komoly referenciát jelent, hogy mely vásárokon képviseltették magukat. A Molnár Ani Galéria többek között részt vett már Torinóban, Bécsben, Isztambulban, Berlinben és Londonban zajló rendezvényeken is.
?A galériák tulajdonképpen a művész pályáját építik: ők segítik, menedzselik az alkotókat. Ők kapcsolják be a vérkeringésbe, jelentik a platformot a vásárokra történő bejutáshoz, amely fontos lehetőség a kurátorokkal, intézményekkel és a gyűjtőkkel történő kapcsolatépítésben? ? jegyezte meg Molnár Annamária.
A Molnár Ani Galéria 2008-ban kezdte meg működését, főként installációkkal, festészettel és szobrászattal foglalkozik. Nemcsak saját falak között, hanem külső helyszíneken is rendeznek kiállításokat. 2007 őszétől például kortárs szobrászati és installációs non-profit kiállítás-sorozatot szerveznek a MOM Park által fenntartott Park Galériában, ugyanis a nemzetközi integritás elősegítése mellett a képzőművészet hazai népszerűsítése szintén fontos célkitűzés. ?A vizuális kultúra nem olyan népszerű itthon, mint az irodalom, a színház vagy a zene, de dolgozunk azon, hogy minél ismertebb legyen, hogy közelebb hozzuk egy szélesebb közönséghez? ? hangsúlyozta Molnár Annamária.