A tanulmány adatai szerint a 13–17 és 18–29 évesek naponta átlagosan csak 133, illetve 144 percet töltenek televíziózással (az országos átlag 289 perc). Eközben a 8–15 éves korosztály tagjai átlagosan napi 234 percet, azaz naponta csaknem 4 órát töltöttek 2022-ben az okostelefonjuk képernyője előtt. A különböző platformok, formátumok és tartalmak párhuzamos használata a napi rutinjuk része.
Egyre népszerűbbb a streaming, a hírfogyasztás pedig leginkább a közösségi médiában zajlik. A közösségi oldalakat használó 16 év feletti internetezők 74 százaléka találkozott már káros tartalmakkal, megnyilvánulásokkal, főként álhírekkel (54 százalék) és átverős hirdetésekkel (46 százalék).
A 15–75 éves korosztály alig 4 százaléka használja mind a négy különböző médiatípust (tévé, rádió, sajtó, internet), 24 százalékuk három, 44 százalékuk pedig kettőt választ, míg 23 százalék tájékozódik egyetlen forrásból. Ugyanakkor a megkérdezettek 3 százaléka egyáltalán nem használ médiatípusokat a világ eseményeiről való tájékozódásra.
Az NMHH friss médiapiaci jelentése itt érhető el teljes terjedelmében.
Fotó: Shutterstock