Vésztjóslón ketyeg a láthatatlan metronóm, mielőtt a karmester Philippe de Chalendar a zenekart beintené. Romantikus történet tragikus kimenetelét sejteti. Már a félhomályba boruló, feketén sötétlő színpad is balsorsra utal. Szemközt öltözőkabinokat jelez a fényfüzérrel kiemelt, karcsú és keskeny tükrök sora, előttük asztalka; szögletes uniformizált karosszékeken ülve, fehér, kimonószerű öltözőköpenyben sminkelnek a Comédie Francaise színészei (díszlettervező: Molnár Zsuzsa, jelmeztervező: Gyarmathy Ágnes). A színpad - s mint látni fogjuk - a játékstílus kifejezetten puritán, csak a legszükségesebbekre szorítkozik. A lágyan melodikus Cilea-zenével ellentétben, sötét szikársága feszültséget hordoz.
A címszereplő Kristin Sampson, amerikai szoprán - több énekverseny győztese - a sminkelő színészek közül lép elő, kifogástalan technikája, bensőséges hangon, lélekkel énekelt áriái egycsapásra meghódítják a nézőt. A primadonnát játszó primadonna-szerep hálás jeleneteket kínál a kivételesen szép színű hang birtokosának, kivált a lírai fogantatású áriákban. Kettőse a szerelemre lobbant gróffal érzelmi telítettségében, tiszta magasságaiban nyűgözi le a publikumot.
A vézna cselekményéről ismert opera statikusságán úgy fog ki a vizionárius adottságokkal megáldott német rendező, Michael Sturm, hogy a zene primátusát biztosítja a kevéske díszlettel, s a roppant takarékos játékmóddal. A verista művet elemeli a röghöz kötő talajtól, és szimbolikus teret, szimbolikus játékot munkál ki. A lírai szépségen is átütő, nyomasztó atmoszférát a japán minimalizmusra hajazó játéktér és a szigorúan kidolgozott mozgáskompozíció szabja meg, mi több, egyes meghatározó jelenetekben, egy fekete viseletben föltűnő, fehérre maszkírozott arcával vésztjóslón bolyongó néma szereplő is kísértetiessé teszi.
A rendező egyszerűvé sűríti a két vetélytársnő drámai összecsapását, duettjük alatt a kis pódiumra állítja őket, lépésnyi távolságban egymástól. A leleplező jelenetben recitatívóból csap föl drámai magasságokba Kristin Sampson hangja, mindenkor könnyed technikával. Bódi Marianna karakteres, elszánt hercegnét alakít, akivel nem szerencsés szembekerülni, benne lakozik a bosszú angyala, erőteljes drámai hangja azonban nem oly árnyalt és magabiztos, mint az Adrianát alakító Sampsoné.