A testiséget és a szexualitást középpontba állító lélektani dráma kizárólag felnőtteknek szól. Főszereplői Kiss-Végh Emőke, Schmied Zoltán és Rába Roland.

A népszerű kultikus regényt, amelyből számos filmes adaptáció született, 1928-ban írta David Herbert Lawrence angol író, és már a megjelenése körül akkora botrányt kavart, hogy egy firenzei magánnyomdában adták ki. Nagy Britanniában a 60-as évekig nem jelenhetett meg, amikor is pornográfia vádjával pert indítottak ellene. Magyarországon először 1933-ban találkozhattak vele az olvasók, majd új fordításai készültek. A nemiséget leplezetlenül és szókimondóan bemutató mű a színházak repertoárján ritkán tűnik fel.

Ördög Tamás rendezőt a Lady Chatterley szeretőjének történetében a lélektani dráma, valamint „az intimitás megléphetetlen szintjeinek ábrázolása” érdekelte a leginkább. Kevésbé tartotta fontosnak, hogy a szerelmi háromszög-történetben eltérő társadalmi osztályok között zajlik a harc a vágyak megéléséért. Az új színpadi változat a szexualitásban hajszolt identitáskeresést, a (saját) testhez való viszonyulást és a kiüresedés szólamait állítja középpontba.

Az alkotók számára a testiség ábrázolása jelentette a legnagyobb kihívást, előadásuk az intimitás befogadhatóságának határaival is kísérletezik. A Dollár Papa Gyermekei független színházi társulatnak ez a nyolcadik bemutatója a Trafóban, amelyet kizárólag 18 éven felülieknek ajánlanak.

Fotók: Ofner Gergely