Meditatív felületek vonzásában

Egyéb

Hur Kyung-Ae festményei, Bundi András szavaival élve: "Gyönyörű, meditatív felületek, amelyek olyanok, mintha egy ablakon keresztül színes eső fátylát néznénk egy képzeletbeli erdőben. Minden felületben ott lapul a keleti filozófia üzenete. Szépek ezek a képek, mint egy lassú, koreai szerelmes film. Bennük van, ami Európában és Amerikában annyira hiányzik: hit, küldetéstudat, gondolat, érzés, a Művészetben való bizalom anélkül, hogy a határokat feszegetné feleslegesen. "

A képek általában 40-50 különböző színű alapozás után, vastag réteget képeznek, amelyből a művész szobrászként távolítja el a számára feleslegesnek ítélt felületeket. Alkotói módszeréről dr. Mecsi Beatrix, az ELTE Koreai Tanszékének oktatója így fogalmazott: ?Munkamódszere hasonlít a régész illetve a szobrász módszereihez, de itt az alapot nem a természetben talált vagy a történelem folyamán felépített emlékek képezik, hanem a saját maga munkája: a vászonra alapos átgondolás után felépített színek festékrétegei?. Az így megmaradt kép, részlet és színgazdag, egyedi és gyönyörű kompozíciókat alkot. Szellemiségét és koloríitását, többen Gerhard Richterhez rokonítják, de teljesen sajátos és egyéni technikai megoldással hozva létre teljesen authentikus művészetét.

A kiállításon a magyar és az idelátogató nemzetközi kortársgyűjtők elsőként válogathatnak a művésznő legújabb műveiből, melyek a kiállítás után januárban a brüsszeli Brafa, februárban a londoni Art14 London, márciusban pedig a párizsi Art Paris artfaireken kerülnek bemutatásra. Az áprilisi dél-korai ArtShow Busan jelenti az első félévi körút végét, ahol az ázsiai műgyűjtők is egyre nagyobb várakozással érkeznek a magyar galéria standjára, a már előre lefoglalt képeket megtekinteni.

Minden év decemberében a művésznő új alkotásai elsőként műkereskedője, a budapesti Makláry Kálmán galériájába érkezett, ahol a dokumentálás és fotózás után, egy kiállítás keretében mutatták be az új anyagot.