A néhol kicsit poposabb, néhol inkább romantikus sötétségbe hajló számok szépen felépítve követik egymást, általuk egy olyan karakteres lemez bontakozik ki, amibe elég nehéz belekötni. A hallgató folyamatos bombázása idővel azonban már fárasztó és az album felénél eszünkbe juthat, hogy milyen jó lenne 3 perc csönd. Vagy ha nem is csönd, de néhány olyan rész, amikor Florence nem üvölti le (egyébként roppant profin) a fejünket, valamint nem robban be sem valami focihimnuszt idéző dobtéma, sem pedig egy giccs határán táncoló hárfafutam. A stiláris sokszínűség és a többször feltűnő, a '80-as évekből kölcsönzött újromantikus és dark hangulat sokszor nem fér össze azzal a megalomán zenével, ami bár jól passzol Florence hangjához, de az említett okok miatt mégis furcsán hat olykor. Az az érzésünk támadhat, hogy a Florence and the Machine ezzel a lemezzel két szék között a földre esik. Sajnos nagyon kevés előadónak sikerül csak az a fajta fúzió, ami egyszerre tesz valakit rommá játszott mainstream előadóvá és az undergroundban is elismert zenésszé. Reméljük, Florence és csapata a harmadik lemezre eldönti, hogy mit is akar, mert sajnos a lehengerlő tehetség, a jól felépített számok és szuperszonikus megszólalás sem tudja pótolni a tudatosságot és a slágereket. Utóbbiakkal pedig egyértelműen sehol sem találkozunk a Ceremonials hallgatásakor. Hiába lélekemelő az Only For A Night, vagy okoz libabőrözést a Shake It Out, nincs olyan eltalált pillanat, amelyben ne maradna valamilyen téren hiányérzetünk. Néhány, a többitől bizonyos mértékben elütő darabot is találhatunk a lemezen, s ez kifejezetten üdítően hat. Ilyen például a Breaking Down, amely kicsit kevésbé veszi magát zeneileg komolyan, bár szövege ugyanazt a pánikszerű hullaszagot árasztja, mint a többi szám.
Megalomán intimitás - CEREMONIALS
Egyéb
Mielőtt belefognánk a Florence and the Machine második, Ceremonials című lemezének elemzésébe, muszáj leszögeznünk: egy karakteres, 25 éves előadóról és zenekaráról beszélünk, akiket tőlünk nyugatabbra masszív sztárstátusz övez, népszerűségükkel elismertségük egyenes arányban növekszik. Welch talán egyik legfőbb riválisát, Adele-t is megközelítheti a jövőben, akinek énekstílusa egyébként nagyon sok ponton találkozik Florence-éval. A kérdés csak annyi, hogy utóbbi egyáltalán vágyik-e az olyan, valóban mainstream sikerre, mint amit Adele, elsősorban a Rolling in the Deep című slágerével ért el idén. Ha végighallgatjuk a Ceremonials-t, akkor ez nem teljesen egyértelmű. Ez a lemez ugyanis ügyesen egyensúlyozik a megalomán - az énekesnő hangját jól kiaknázó - popzene és a kicsit sötétebb, némileg a '80-as években gyökerező, alternatívabb vonulat között. Leírni is furcsa, de a Florence and the Machine új albumának zenei világa kicsit olyan, mintha Enyát, a Siouxsie and the Banshees-t, a Depeche Mode-ot és PJ Harvey-t összekevernénk. A felsorolt előadók látszólag elütő stílusa mégis harmonikusan összegződik a Ceremonials-ban. Sőt, a megszólalásra sem lehet panasz, hiszen olyan erővel és sokszínűséggel támad ránk az album, hogy sokszor még meglepődni sincs időnk.
Összességében egy nagyon professzionális és izgalmas lemezről beszélhetünk egy olyan zenekartól, melynek énekese kiemelkedő a mai mezőnyben. Csak reménykedni lehet benne, hogy a harmadik próbálkozással a könnyed tudatosság és az igazi slágerek is megérkeznek.