A lemez továbbra is szívbemarkolóan őszinte, de összességében egy kiegyensúlyozottabb képet mutat. Egyszerre jelenik meg rajta a halál és a szeretet, az egymástól való elidegenítés és tárgyiasítás, de helyet kapott egy olyan dal is, ami Dóri másfél hónapos unokaöccséről szól.

A korábban megjelent két kislemezdal (Az unoka című nagyjátékfilmhez készült Szívemben őrzöm és a Távolról domb) is már a skála két végét vetítette előre, és ezt árnyalja tovább a lemez egésze. Az első albumhoz hasonlóan rengeteg érzelem érhető benne tetten, a korábbinál azonban letisztultabb formában, melyet ezúttal Doór Matyi produceri munkája és Gyarmati Fanny gitárjátéka egészít ki.

Ohnody a zenélés mellett pszichológiát tanul, ezért fontos számára az emberi működés, elsősorban a sajátja, melynek boncolgatására a dalszövegíráson keresztül adódik lehetősége.

Mindezt úgy teszi, hogy a közönség elé tárja a bonyolultabb élethelyzetek tanulságait is. „A Mélyrepülés és a Távolról domb például egy nagyon nehéz időszakomban született, amikor azt gondoltam, hogy megnyílt alattam a föld, és csak zuhanok a sötétben, miközben igyekszem magamat belül erősíteni, leszarni a külvilágból érkező valótlanságokat, és fókuszálni azokra a tulajdonságaimra, amik visznek előre, akármi is történik.”

A Sietünk meghalni albumon szereplő dalok változatosságához hozzájárul az is, hogy sokféleképpen születtek. Az Édesem egészen frissen került a repertoárba: amikor Ohnody először kezébe fogta másfél hónapos unokaöccsét, egy újfajta szeretet járta át, amit azonnal dalba öntött. A lemez címadó számát a Magyar Eszter által tervezett borító inspirálta: „A közös beszélgetéseink mellett a dal témáját az emberek egymástól való elidegenedése, kommunikációs korlátai, illetve egymás tárgyiasítása inspirálta. Ez a jelenség nekem fájdalmas, és igyekszem felhívni a környezetem figyelmét arra, hogy mennyire fontos egymás tiszteletben tartása és megbecsülése.”

Az énekes-dalszerző személyes kedvence, a Hideg 2, ami első albumának nagy sikerű szerzeményére utal vissza, egy kifejezetten kísérletező darab, amelyben minden hangot egy tilinkó más tárgyakhoz való hozzáütésének, súrlódásának hangjából mintáztak. „Ez a dal egy fricska magamnak és azoknak, akik komolyan veszik magukat. Azt hiszem, én ezzel a dallal tanultam meg elengedni az utóbbit” – teszi hozzá Ohnody.

A Sietünk meghalni dalai élőben az április 16-i lemezbemutató koncerten hallhatók, Ohnody vendége Brenka lesz.

Fotó: Magyar Eszter

Nyitókép fotó: Ornella Mari