_D0A1347_Copy

Az ünnepélyes megnyitón Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár úgy fogalmazott: ?a POSzT az elmúlt évek során bebizonyította, hogy a színházat csináló és az azt értő, szerető emberek önálló akarata által vált azzá, ami?. A fesztivál erőteljes szakmai közege évről évre megkövetelte magának a művészi függetlenséget, a magas minőségű programot és a fejlődésre lehetőséget adó találkozókat ? hangsúlyozta.

Egyúttal kiemelte, hogy a fesztivál folyamatosan változott, fejlődött, 2016 óta pedig ?új arculattal és működési renddel teremtette meg újult erejét és frissességét?. Szavai szerint az idei seregszemlét teljes egyetértésben szervezte a tulajdonos pécsi önkormányzat, Magyar Teátrumi Társaság és Magyar Színházi Társaság. A magyar állam a tavalyihoz képest idén ötmillió forinttal többel, azaz 70 millió forinttal támogatja a találkozót ? fűzte hozzá.

_D0A1199_Copy

Hoppál Péter jelezte azt is, hogy a magas nívójú vidéki fesztiválok idei 500 milliós állami támogatási kerete jövőre 750 millió forintra nő.

A fesztivál idei díszvendége Halász Judit Kossuth-díjas színművész, aki Pécsen kezdte színészi pályafutását, és aki köszöntőjében a találkozót méltatva arról beszélt, hogy a baranyai megyeszékhely nem véletlenül viselhette 2010-ben az Európa Kulturális Fővárosa címet.

_D0A1072_Copy

Ráckevei Anna, a debreceni Csokonai Nemzeti Színház igazgatója, a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) rendes tagja a megnyitón kiemelte, hogy az MMA biztosítja a zsűri tizennégy szakmai elismerésének anyagi forrását, díjanként 250 ezer forintot.

Hozzátette, hogy a Pécsi Nemzeti Színházban (PNSZ) idén is rendeznek színháztörténeti kiállítást az MMA támogatásával, jövőre pedig a POSzT és az MMA közös színházműveltségi vetélkedőt is szervez, amelynek győztesei bekerülnek a 2018-as seregszemle közönségzsűrijébe.

Páva Zsolt, Pécs polgármestere az MMA támogatását megköszönve kijelentette: a POSzT egyre inkább belegyökerezik a magyar kultúrába. Emlékeztetett arra, hogy nem mindig volt teljes a szakmai konszenzus a szereplők között. ?E folyamatok jelentősen formálták a fesztivált, amelynek mára alakult ki az az arculata, amelyet mindannyian nagyon szeretünk, Pécsett különösen? ? fűzte hozzá.

_D0A1328_Copy

A megnyitón Rázga Miklós, a PNSZ igazgatója átadta a találkozó idejére a teátrum kulcsát Magyar Attilának, a POSzT-ot szervező Pécsi Országos Színházi Fesztivál Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetőjének.

A megnyitót megelőzően a versenyprogramba beválogatott társulatok képviselői lakatot helyeztek el a Janus Pannonius utcában található pécsi lakatfalon.

A POSzT versenyprogramjában 14 előadás szerepel, amelyeket Árkosi Árpád rendező és Kovács Dezső kritikus válogatott. A versenyprogram köré szerveződik a több mint 30 előadásnak otthont adó fesztivál, amelyen különböző műfajú darabok láthatók a monodrámáktól kezdve a zenés darabokig.

A kísérőprogramok a belvárosban lesznek, több koncertnek és előadásnak a Zsolnay Kulturális Negyed és a Kodály Központ ad otthont. A fesztivál első három napján a művészeti főiskolák, egyetemek előadásait is megtekintheti a közönség, ezek mellett kaszkadőrök és utcaszínházi produkciók is színesítik a programokat a Sétatéren, a Széchenyi téren és a belvárosban.

_D0A1171_Copy


Átadták a Magyar Teátrumi Társaság színházmarketingdíjait

Átadták a Magyar Teátrumi Társaság (MTT) idén alapított, Színházat vegyenek! elnevezésű színházmarketingdíjait a Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSzT) nyitónapján, a III. Színházat vegyenek! színházmarketing-konferencián.

A Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulatáé lett az év legjobb színházi plakátja és kiadványa, a budapesti Maladype Színházé a legjobb színházi weblap, a Békéscsabai Jókai Színházé pedig a legjobb büfé és a legjobb színházi szék, a legjobb közösségi oldal pedig a Vígszínházé, amelynek a Kultúra.hu csapata különdíjat adott át, így bannerjük láthat lesz majd a portál oldalán.

A díjra hat kategóriában lehetett nevezni. A kéthetes jelölési időszak alatt 121 pályázat érkezett 43 színháztól. A versenyen indult színházak maguk szavaztak a pályaművekre, természetesen a saját nevezésekre nem lehetett szavazni.

A kategóriagyőztesek nyereménye egy-egy 150 ezer forint értékű Facebook-kampány, melyet a színház az általa meghatározott időszakban és témában használhat fel. A nyertesek továbbá közösen részt vesznek egy kétnapos marketingképzésen, amelynek célja, hogy saját színházukra szabottan kapjanak a mindennapi gyakorlatukba beépíthető hasznos tudást.

_D0A1140_Copy

A III. Színházat vegyenek! színházmarketing-konferencián, amely a tavaly útjára indított Színházba mentem! kampány része, csaknem 100, színházi marketinggel foglalkozó kolléga vett részt. Az idei témák között szerepelt az akadálymentesség jelentősége és a nemzetközi brandépítés, továbbá a résztvevők megismerhették a magyarországi kulturális turisztikai trendeket és a legújabb közvélemény-kutatási eszközöket.

?Lényeges, hogy a színházak hogyan tekintenek saját magukra, mennyire veszik komolyan és mennyire tervezik a kommunikációjukat. A kreativitás, a marketingeszközök tudatos használata éppolyan fontos a színházi világban, mint bárhol máshol. Tavaly 6,5 millió színházjegyet vásároltak a magyar nézők, ez a szám az öt évvel ezelőttinek a másfélszerese. Ehhez a nézőszámhoz a minőségi színházi produkciók mellett azok igényes és szellemes tálalása is fontos volt? ? idézte Szabó Lászlót, a Magyar Teátrumi Társaság titkárát a közlemény.

Az összes pályázati anyag és a Színházat vegyenek! díj nyertesei megtekinthetők a szinhazbamentem.hu weboldalon.

Forrás: MTI

Fotó: Csákvári Zsigmond