Egy másik művészettörténész, Claudio Strinati, az olasz kulturális minisztérium főigazgatója figyelemreméltónak tartja Beck elméletét: "Elfogadható a felvetés. Ez egy Michelangelo által készített portré, de önarckép is lehet" ? mondta Strinati.
Beck és Strinati felvetését erősíti, hogy a reneszánsz mester ismert portréi hasonlítanak a márványtondóra. "Úgy gondolom, hogy Michelangelo akkor készíthette a portrét, mikor II. Gyula pápa síremlékén dolgozott" ? közölte az olasz művészettörténész.
Michelangelót 1505-ben kérte fel II. Gyula pápa (1443-1513) síremléke elkészítésére. Maga a főpap 1513-ban meghalt, azonban a mester 1545-ig dolgozott a végül befejezetlenül maradó megbízáson. Strinati szerint Michelangelo Buonarotti a pápai nyughelyet díszítő szoborcsoport részeként készíthette el a tondót.
A Corrado Gratziu és Alessandra Moscato által a Pisai Egyetemen elvégzett vizsgálatok szerint a szobor anyaga carrarai márvány, s a Polvaccio-bányából származik; Strinati szerint ugyanezt a márványt használták fel a reneszánsz pápa síremlékéhez.
Noha nincsenek adatok a tondó eredettörténetéről, Vezzosi talált egy 18. századi feljegyzést, amely szerint Michelangelo adományozta a tondót egy pisai családnak. Egyes művészettörténészek szerint a saját arcképét festette fel Szent Bertalanként az Utolsó ítéleten, illetve Nikodémus fejénél a firenzei Piet? esetében.