A magyar történelem egyik legsikeresebb uralkodójának címerállata lett a Budapesti Corvinus Egyetem új arculatának központi motívuma. A csőrében gyűrűt tartó holló nemcsak hazánk egyik legvirágzóbb korszakát, Hunyadi Mátyás korát idézi meg, de a tudás mint kincs megszerzésének szimbolikája is.

A teljes arculati rendszer a hitelesség, professzionalizmus, időtállóság elvárásainak felel meg.

Az arculatváltás folyamata 2020 nyarán indult. Többfordulós versenyeztetés során választotta ki a Corvinus Egyetem a nyertes tervezőcsapatot. Az új arculat első elemei már november közepén megjelennek az egyetemi külső és belső kommunikációban, többek között az intézmény social media és online felületein.

„Egyetemünk számára kiemelt fontosságú a diákság és az üzleti, gazdasági élet felé való kommunikáció. Az új arculatot is úgy terveztük meg, hogy e kettőségre maximálisan alkalmas legyen. A kék-arany kombinációja hitelesen tükrözi az üzleti élet által elvárt letisztultságot, tudást, hitelességet, míg a másodlagos arculati elemek és az ezekhez párosuló színek azt a dinamizmust, lendületet és játékosságot adják vissza, amit a fiatal generáció elvár” – fogalmazott Apáti-Tóth Kata, a BCE kommunikációs vezetője.

A döntési folyamatban az egyetem elnöke és rektora mellett intézetvezetők és a Corvinus kommunikációs- és marketingszakemberei is részt vettek. A győztes arculati koncepciót a Salt Communications Kft. készítette.

A vizuális rendszer központi eleme a csőrében aranygyűrűt tartó holló, mely hazánk egyik legsikeresebb uralkodójának, Hunyadi Mátyásnak címerállata.

„Koncepciónkban a gyűrű a tudás, a kiművelt ember hatalmának szimbóluma, ennek megszerzését kínálja a holló a hallgatóknak. Ehhez elszántság, kitartás és komoly szellemi munka szükséges.  Elnyerni és birtokolni pedig annyit tesz: a tudást értékké, a keresést elköteleződéssé tudjuk formálni. Az alattvalóból lett uralkodó pedig azt üzeni: mindenki feljuthat a megszerzett tudással a csúcsra” – foglalta össze a koncepció lényegét Nagy István, a Salt Communications kreatívigazgatója.

A tervezőcsapat vezetői és hallgatói interjúk, valamint több mint 30 hazai középiskola bevonásával készült márkakutatás eredményeire alapozva dolgozta ki koncepcióját. A teljes tervezési folyamat az egyetem szakembereivel együttműködésében zajlott.