Nagy-Britannia büszkeségére a London délkeleti részén, Greenwichben egy domb tetején álló óra és az azzal a város központjában egy ütemben járó Big Ben jelentette az "idő közepét", az egész világ ehhez, és az itt áthaladó 0. hosszúsági fokhoz igazította óráját.
A greenwichi középidőnek azonban most vetélytársa akadt, mégpedig a szaúd-arábiai Mekkában épített toronyóra, amelyhez napokon belül 1,5 milliárd iszlámhívő igazíthatja óráját. Az óra a ramadánhoz időzítve kezdi meg működését. A leírások szerint a torony, amelyben helyet kapott, hatszor magasabb a Big Ben tornyánál, és uralja Mekka városképét. A szaúdi kormány által építtetett komplexumban - bár az óra a legnagyobb látványosság - szállodák, bevásárlóközpontok és konferenciatermek is vannak.
A mekkai óra négy számlapjának átmérője egyenként több mint 46 méter. Az óralapokat, valamint az Allah nevében feliratot kétmillió LED testtel világítják meg. Az óra természetesen az Arabia StandardTime (AST) szerint jár, ez három órával van a greenwichi középidő előtt. Az egyedülálló szerkezet zöld és fehér fényekkel szólítja imára a muzulmánokat, akik 18 mérföldes távolságból is láthatják a fényeket.
Arab remények szerint az óra megdönti majd Greenwich egyeduralmát, és Mekka "árnyékba borítja" a londoni dombot. Ez azonban nem lesz könnyű. A világ 125 éve igazodik a keleti és nyugati féltekét elválasztó képzeletbeli 0. hosszúsági fokon áthaladó helyen működő órához. Annak idején azért volt szükség egy középidő meghatározására, hogy világszerte legyen mihez igazítani az utazást, a közlekedést. 1884-ben Washingtonban 25 ország részvételével rendeztek tanácskozást, amelynek célja az volt, hogy rögzítsék a "zéró pontot".
Greenwich - pontosabban annak obszervatóriuma - akkoriban már hosszú ideje szolgált kiindulási pontnak, 126 éve ezt "pusztán csak" megerősítették. San Domingo kivételével és Franciaország, valamint Brazília tartózkodásával, a résztvevők jóvá is hagyták a javaslatot. Az iszlám világban gyarmatosító anakronizmusnak tekintik, hogy ez a kiindulási pont épp Londonban van.