A pöttyös bögrék és teafüvek között élő, mániás boszorkány tulajdonképpen mindenki anyukája. Kizárólag férfiakat fogad a kunyhójában, mert azok vándorolnak, keresnek gyönyörű királylányokat, és Amália mindegyiknek elmond egy saját mesét, segíti a boldogulásában, aztán amelyik beleszeret, azt egy bögre formájában fogva tartja a tálalószekrény tetején.
Beszélget az élő edényekkel, miközben mi jól szórakozunk, mert a főszereplő Badacsonyi Angéla mindegyik bögremonológja egy-egy kiváló paródia a férfitípusokról, amelyeket mi anyukák már jól ismerünk. Nagy köztes tapsokat kap a színésznő a hálás felnőttektől mindezért. A Gimesi Dóra által színpadra írt szöveg szellemes, a dalbetétek pedig Alpár Balázs zenéjére varázslatos hangulatúvá teszik a történetet.
Érkezik aztán egy igazi királyfi, a lehetséges nagy ő, akibe Amália első látásra beleszeret, de ahogy a királyfiak általában, ő a gyönyörű királynőt keresi és Amália minden praktikái ellenére, egy kis lelki felkészítés után indul tovább. Nehogy egész hátralévő életében fűszálakat kelljen számolnia a réten, vagy esőcseppekkel játszania.
Az élő szereplőket bábokkal kettőzte meg Tengely Gábor rendező, és ez még több humorforrást eredményez, még finomabb, szövevényesebb történetvezetést hoz elő. A pókokkal, madarakkal társalgó Amália melankolikusabb lesz, mint volt, míg hír érkezik aztán a királyfi felől, állítólag boldogtalan. Elindul hát a boszorkány, hogy boldoggá tegye. A forgószínpad átfordul a rideg porcelánpalotába, ahol egy balerinába hajló, flitterrel teleszórt barbi-királylány unottan ácsorog, néha a saját fényképét nézegeti, valamint visítozik. Egy lélekként sóhajtanak fel a nézők között ülő, csupa boszorkány anyukák, akiket minimum egyszer elhagytak egy ilyen királylányért, és végignézhették, ahogy egykori királyukból pont az a boldogtalan és egyre szellemtelenebb papucs lett, mint a színpadon ülő fiúból. Most ezek a lányok, asszonyok elégtételt kapnak, jobb, mint a pszichoterápia, képzeletben ott vannak Amáliával, beültetik virággal a kertet, emlékeznek az aranynapokra, aztán önzetlenül lemondanak, visszatérnek a saját kis bogaras kunyhójukba, bölcs öregasszonyként, egyáltalán nem boldogtalanul.
A záró ének alatt már nem is sírnak annyira:
"Szeretek néha délután teázni
Pöttyös bögrékbe titkot gyűjteni
Színes záporban tök jó bőrig ázni
Vadkörteszörpöt jéggel hűteni..."
"Szeretek néha délután teázni
Pöttyös bögrékbe titkot gyűjteni
Színes záporban tök jó bőrig ázni
Vadkörteszörpöt jéggel hűteni..."
A jó elnyeri jutalmát, örök életére magányos lehet. Látom, ahogy hazamennek majd ezek a nők, vadul befőttet raknak el, és kevergetik a teájukat a rusztikus konyhaasztal előtt, nézegetik az ablakban a pipitért. Arra gondolnak közben, hogy a királyfi is már régen inkább vadkörtét szedne, mint unottan róná a nagy, üres termeket, pedig a döntés szabadsága ugye mindenkié.
A lényeg, hogy az előadás után mindenki elégedetten távozik, hiszen jól indult a Marczin a nap, összegyűlnek a gyerekek aranyhalat simogatni a tó körül, a felnőttek megosztják egymással a családi történeteket, Boldizsár Ildikó pedig, ha jól látom, rendel a büfé előtti asztalnál, de legalábbis elhangzik ott egy-két meseterápiás beszélgetés. Talán van valaki, aki arról szeretne mesét hallani, miért él olyan királyfival boszorkány létére, aki szép, mint egy porcelánbaba, de üres és szellemtelen.