Minden rekordot megdöntött a legutóbbi Budapest Central European Fashion Week

Kultpol

A divathét minden eddiginél több márkát hozott a magyar fővárosba. Több mint 60 tervező kollekcióját mintegy 5000 hazai és nemzetközi érdeklődő látta.

Budapest Central European Fashion Week
Fotó: BCEFW

Véget ért a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében megvalósult 14. Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), a közép-európai régió központi divateseménye. 

Augusztus 26-án vette kezdetét a BCEFW, egy közel 40 helyszínből álló kísérőrendezvény-sorozattal, amelyhez a hétvégén a Millenárison rendezett programelemek, divatbemutatók, prezentációk és a népszerű Fashion Hub is felsorakozott. Idén rekordszámú partner élt a lehetőséggel, hogy kísérőeseményt szervezzen, aminek köszönhetően Budapest különböző helyszínein és Nyíregyházán többek között kiállításmegnyitókat, tárlatvezetéseket, pódiumbeszélgetéseket, valamint a divat- és kreatívipar szakembereivel folytatott szakmai eszmecseréket láthattak az érdeklődők. Az események minden eddiginél több látogatót vonzottak, a változatos előadások és workshopok révén a társművészeti ágak felfedezésére is lehetőséget biztosítottak.

A régiós márkák a Slovakian Fashion Council, a Ljubljana Fashion Week, a Belgrad Fashion Week és a Ukranian Fashion Week szervezeteivel kötött megállapodások révén kollektív bemutatók és prezentációk formájában valósultak meg. Idén nyolc szerb, egy marokkói, két szlovén, három lengyel, négy szlovák, egy bosznia-hercegovinai és négy ukrán tervező kapott helyet a BCEFW programjában. Egy együttműködés keretében többek között a Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar Terméktervező Intézetének ipari termék- és formatervező mérnöki szakos hallgatóinak kollektív prezentációját is láthatták, a feltörekvő tehetségekkel a fókuszban.

A kifutón megjelentek a jól ismert helyi márkák kollekciói is, catwalk show-k, BCEFW Showcase bemutatók és prezentációk keretein belül, továbbá a New Generation és Young Talents kategóriák fiatal tehetségei is bemutatkoztak a nagyközönség előtt.

A Fashion Hub ingyenes programjain az érdeklődők világsikereket elért magyarok és nemzetközileg elismert szakemberek beszámolóit és beszélgetéseit hallhatták a kreatívipar izgalmas területeiről, továbbá interaktív workshopokon vehettek részt. 

A 2025-ös tavaszi-nyári kollekciókat bemutató BCEFW-n kiemelt szerepet kapott a környezettudatosság kérdésköre is.

A rendezvényen a hazai szakma mérvadó képviselői mellett a nemzetközi divatszíntér meghatározó szereplői is tiszteletüket tették. A Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, egyúttal vonzó desztinációvá a divat és design iránt fogékony utazók számára, akik célzottan keresik a magyar kreatívipar termékeit.