A modern festők az árverések sztárjai

Kultpol

A legnagyobb bevételt Severini Táncosnő című képe hozta: 15 millió fontot (19 millió eurót) adtak érte. Ez rekordot jelentett a művész alkotásainak is, és jócskán felülmúlta a várakozásokat, mivel a festményt 10 millió fontra becsülték.

Picasso képei közül a Női fej kelt el a legmagasabb áron. A portré, amely egyike a szerelméről és múzsájáról, Dora Maar szürrealista fotósról készült képeinek, 7,8 millió fontot (9,9 millió eurót) ért új tulajdonosának, pedig eredetileg legfeljebb 3-5 millió fontot vártak érte. Ugyancsak alábecsülték a spanyol festő 1968-ban készült Testőr-mellképét, amely a várt 4 millió font (5 millió euró) helyett 5,5 millió fontot (6,9 millió eurót) hozott.

Az árverésre bocsátott Picasso-művek többsége Haaken A. Christensen norvég galériatulajdonos és filantróp gyűjteményéből származott. Az idén elhunyt Christensen kollekcióját az Orvosok Határok Nélkül francia alapítású humanitárius szervezetre hagyta, amely e képek eladásából erősíti pénzalapját.

Ugyancsak elárverezték az 1955-ben festett Csíkos trikós férfi című önarcképet, amelyen Picasso álszakállal látható, valamint az 1962-ben született Ülő nő kalapban című portrét, amely a művész második feleségét, Jacqueline Roque-ot örökítette meg.

Sikernek könyvelhette el a Sotheby's Claude Monet 1870-ben készült Trouville-i tengerpart című képét, amely 7,6 millió fontért (9,6 millió euróért) kelt el. Ugyanakkor nem talált vevőre Joan Miró 1944-es Sznob este a hercegnőnél című képe, amelyet előzetesen 3-4 millió fontra (3,8 - 5 millió euró) taksáltak.

(Múlt-kor/MTI)