Pedig olyan jól kezdődik: a zenekari árokból felhangzik a Mozart-nyitány első taktusa, majd játékosan, minden hangjegyet idézőjelbe téve, már-már fülsértő "feldolgozásban" folytatódik még néhány ütem erejéig. Ez az utalásos, zenei gegekre kijátszott dallamvilág végigkíséri az előadást - eklektikussága Mozarttól a mai slágerekig ível -, csak éppen a legtöbb esetben azt nem lehet tudni, miért akkor és miért az fakad dalra, amikor és aki. A parafrazeált Mozart-áriáknak a Beaumarchais-vígjáték cselekményébe szövése amúgy jó ötlet, többnyire működik is, a nézőtéren hálás nevetés-kuncogás kíséri a számokat - mi több, egyszer taps is! - s ebben az átírt változatban senki nem kérheti számon, hogy a Vígszínház színpadán egyetlen énekmegszólalás sem üti meg az elfogadható szintet (zene: Keresztes Zoltán).
Kentaur olyan monumentális, sokra hivatott díszletet tervezett az előadáshoz, hogy biztos vagyok benne, gondolt valamit a Figaro házasságáról: vészjóslóan komor, fekete fal helyettesíti a függönyt, amely horizontálisan éppúgy, mint vertikálisan részenként szét- és összecsúsztatható lapokból áll. Képeket és helyszíneket képes kivágni a térből, sejtet, elrejt és leleplez; s amikor feltárul a színpad, ott is nagyvonalúan stilizált minden helyszín: piszkosbarna falak, üres, illetve halványan kivehető tájképekkel és portrékkal "díszített" falak, egy, a zsinórpadlásról leomló függöny (?) a budoárban, kopott, rongyos fotel, szőnyegtelen fapadló: itt valahogy minden mállik, tönkrement: mondom, előadást lehetne építeni erre a térre. Csakhogy a rendező (Eszenyi Enikő) mintha nem is tudna erről a térről, egyetlen pillanatig sem érzékelteti, hogy hősei ebben a nem normális - válságban lévő? már összeomlott? - igencsak komor rekvizítumgyűjteményben élnek. Ennek a kiáltó ellentétnek csúcspontja a kerti jelenet, amely Kentaurnál egy félelmetes, romokká bombázott (?!) szoborpark benyomását kelti, ami gyönyörű látvány, csak éppen senki észre sem veszi, hogy például egyetlen szobor sincs a talapzatán (persze hogy nem, hiszen milyen jól jönnek majd az üres talapzatok, amikor mindenféle mókás pózba lehet rajtuk merevedni a bujkálós-ruhacserés, végső felismerésekbe-leleplezésekbe torkolló zárójelenet során).
Pap Vera korrekt rutinból hozza többedik hasonló típusú vénlány-figuráját, s Fesztbaum Bélát is sokadszorra találja meg ez a mulatságos tudóskodó szerep. Pindroch Csaba, Reviczky Gábor és Varju Kálmán jól elvan szerepével, korrekt, rendben lévő alakítások; nem kell nagy jóstehetség, hamar el fogják felejteni pályájuk ezen epizódját. Tornyi Ildikó viszont kiragyog ebből az egyen-komédiázásból: cserfes megszólalásai, hol szeleburdi, hol mohón odaadó, hol naiv mozdulatai aprólékosan kidolgozottak - lám, még egy kitapintható elképzelések nélküli előadásban is lehet kiugró alakítást nyújtani!