Nagy-Britanniában az oktatás minőségéért felelős főhatóság emberei elkezdték kongatni a vészharangot. Aggasztónak mondják, hogy a diákok időrendben nem tudják elhelyezni az eseményeket, az egymásból következéseket, összefüggéseket pedig végképp nem látják. Megállapításaikra azután jutottak, hogy három éven át vizsgálgatták 166 általános és középiskola történelemoktatását. Akadt olyan általános iskola, mely az ókori Egyiptomból és Rómából egyenesen a Tudorok Angliájába szökkent, ami évezredes "időugrás". Hasonló bakugrásoktól foghíjas a tananyag jó pár középiskolában is - olvasható a The Daily Telegraph brit napilapban.
A tanfelügyelők szerint a fő baj, hogy "epizódszerű" az oktatás, a tanulónak nincs általános rálátása a történelemre. További súlyos gond, hogy azok a diákok, akiket érdekel a tárgy és szeretnék tanulását egyetemen folytatni, nem kapnak megfelelő felkészítést. Nagy-Britanniában 2010-ben már 102 középiskolából nem választotta egyetlen diák sem alapérettségi tantárgyának a történelmet. Egy évvel korábban 77 ilyen iskola akadt.