Kultúránk a hellenisztikus-római-zsidó hagyományban gyökeredzik, aztán ebben a gondolatban megjelenik a krisztusi ember, és ez az új hozzáállás népesíti be később kulturális értelemben egész Európát - fejtette ki a főigazgató.
"Ennek tükrében minden opera- és balettelőadásban megtalálható akár morálisan, spirituálisan, vagy témájában a keresztény vonás. Ebből fakad, hogy a világ legkönnyebb dolga egy ilyen tematikájú évadot összeállítani, mert szinte minden darab belefér."
Az igazgató elmondta: 2017 óta érlelődik egy kereszténységre épülő évadnak a tematikája, ám tévedés attól ájtatosságot várni.
A népszerű és sokat játszott előadások mellett olyan különlegességeket is lehet hallani majd a 2019/2020-as évadban, ami nemcsak a rendszeresen operába járó közönségnek jelenhet egyedi élményt. 2020. június 4-én a Trianoni szerződés aláírásának centenáriumán felhangzik az István, a király rockopera - ezúttal annak opera műfaját erősítve.
"Szimfonikus zenekarral szólal meg, az operaénekesek pedig hangosítás nélkül éneklik a már évtizedek óta népszerű művet. Szerintem elementárisan hat majd Szörényi Leventéék nagyszerű darabja, szép a szövege, a közönség imádja. De erre a furcsán szomorú, százéves évfordulóra egy különleges Kodály-koncerttel is készülünk az Eiffel Műhelyházban" - mondta.
Az operaház törzsközönsége számára pedig igazi csemegét ígért az igazgató. Jövőre Wagner Parsifal című művét új olvasatban mutatják be. A korábbit még 1983-ban az Operaház akkori felújításakor Mikó András rendezte, az Erkelben mutatták be. Aztán ez a darab nagyon hosszan, 35 évig volt műsoron. A 2020-as bemutató azért lesz különleges és fontos a rendszeresen operába járóknak, mert 2018-ig minden nagyhetet ezzel a darabbal élhettek át.
"Kiemelném Verdi Don Carlos című alkotását is, amiben hallható egy sereg népszerű ária, illetve van benne látványos nagy tabló jelenet. De megjelenik a királyi hatalom és az egyház konfliktusa. Ez egy olyan mű, ami attól is keresztény, hogy egyébként perlekedik a kereszténységgel. Csakúgy, mint a másik, szintén a keresztény évadba tervezett Tannhauser. Itt a címszereplőnek döntenie kell, hogy az érzéki vagy a lelki gazdagság ér-e többet."