A Változó tanulói szokások: holokausztoktatás és az internet című rendezvényen a szakemberek számba veszik, hogy a holokauszttúlélők és szemtanúk élettörténetei miként szolgálnak történeti forrásul az emberiségnek.
A rendezvény az új médiumok és a holokausztoktatás kapcsolódási pontjait vizsgálja. Célja, hogy megfogalmazza, milyen lehetőségeket, feladatokat és kihívásokat jelent az online környezetben való oktatás. Az elsődleges célok között szerepel, hogy meghatározzák: mit értenek internetes oktatási projekten; hogyan illeszthető a vészkorszak oktatásába az új médiumok használata; milyen kihívásokkal jár az interjúk és egyéb érzékeny tartalmú anyagok online hozzáférhetővé tétele.
Mint a CEU közleménye írta, az internetes elérhetőség feltétlenül szükséges ahhoz, hogy az interjúk világszerte hozzáférhetőek legyenek, ugyanakkor ez rendkívüli körültekintést igényel. "Felelősséget nemcsak az interjúkat adó túlélőkkel szemben viselünk, hanem azokkal a fiatalokkal szemben is, akik ezekkel a nem könnyen feldolgozható történetekkel szembesülnek" - tolmácsolta Stephen Smith, az USC Soá Intézetének igazgatójának véleményét a CEU.
A Steven Spielberg filmrendező által 1994-ben a holokauszt túlélőinek és szemtanúinak tanúvallomásai összegyűjtésére és megőrzésére alapított USC Soá Intézet 56 országban, 32 nyelven, csaknem 52 ezer interjút őriz. Az Intézet a Dél-kaliforniai Egyetem (USC) Bölcsészettudományi Karának része; működésének célja, hogy a videóinterjúiból készült oktatási anyagok használatával küzdjön az előítéletek, az intolerancia és a fanatizmus ellen, illetve csökkentse az általuk okozott szenvedést.
Az intézet világszerte támogatja a tudományos kutatást, forrásanyagokat és online oktatási segédanyagokat biztosít a pedagógusoknak, illetve segíti a visszaemlékezések oktatási célú felhasználását. Archívumában őrzött visszaemlékezések mellett az intézet a túlélőkkel és szemtanúkkal készített interjúk összegyűjtésével segíti más népirtások dokumentálását is.