A BAM színpadán olyan társulatok és művészek léptek fel korábban, mint a szentpétervári Mariinszkij Színház balettkara, a világ egyik legnagyobb balett-táncosaként emlegetett Barisnyikov, vagy a világhírű német Wuppertali Táncszínház megalapítója, Pina Bausch, magyar társulat azonban most először áll a helyszínen az amerikai közönség elé.

A társulat művészeti vezetője, Vági Bence által rendezett produkció szavak nélkül, a testek kifejező erejét használva arra keresi a választ, hogyan keletkezett az élet, milyen pozíciót foglal el a test és a lélek, hogyan élhető az élet. Az emberi létezés mérföldkövei, a születés és az elmúlás között billegő, és az egyensúlyt kereső cselekményszálat egészíti ki és támasztja alá a díszlet folyamatos koreográfiája.

Illés Renátó artista és Zsíros Gábor táncművész kétszemélyes előadásának díszlettervezője Iványi Árpád, a darab hangzásvilágát pedig Bach műveinek elektronikus zenei hangszerelésével, valamint Fassang László kortárs orgonajátékával tették még egyedibbé az alkotók.

Fotók: Pozsonyi Roland