Jó pár órával az aznapi első filmkockák megszületése előtt megérkeztünk a forgatási helyszínre, mégsem üres gyárépületeket találtunk, hanem egy sürgő-forgó társaságot. Jól látszott, nem az első forgatási napba kezdenek bele, a rendezőnek nem kellett mindent ellenőriznie, egy-két interjú között járta végig a terepet, de akkor is inkább csak elégedetten mosolygott. Karmesterként nem kellett mindenkit egyenként instruálnia, jól összeszokott társaság tagjaként mindenki tudta, mi a dolga.

A két rendezőt senkinek nem kell bemutatni. Mátyássy Áron az Utolsó idők és a szeptemberben bemutatásra kerülő Víkend című film megteremtője, illetve Dyga Zsombor pedig a tavalyi Couch Surf, vagy az évekkel ezelőtti, de feledhetetlen Köntörfalak alkotója. A szereplő- és írógárdára sem lehet majd panasz november 8-tól, akkor kerül ugyanis képernyőre az Aranyélet. A fekete humorral átitatott családi dráma és krimi-thriller főszerepeiben Ónodi Esztert és Thuróczy Szabolcsot láthatjuk majd, a forgatókönyvet pedig Krigler Gábornak, Tasnádi Istvánnak, Zomborácz Virágnak és Bárány Mártonnak köszönhetjük.

Igazi magyar produkció kerül ezzel az HBO csatornájára, mely harmadik alkalommal döntött úgy a Társas játék és a Terápia két-két évada után, hogy ismét egy magyar produkcióval rukkol elő. Ezúttal nem külföldi adaptációt kínál, hanem magyar szövegírók, rendezők és színészek munkáját.

A forgatókönyvön a forgatás előtt több mint egy évvel kezdett el dolgozni a vezető forgatókönyvíró Tasnádi István, aki mellett Zomborácz Virág és Bárány Márton írók dolgoztak ? mesélt a kezdetekről Pinczés-Pressing Ádám, az HBO sajtókapcsolati vezetője. A rendezőkkel aztán 2014 novemberében vették fel a kapcsolatot, több fordulós tendert nyert meg Dyga Zsombor vezető rendező, akihez 2015 januárban csatlakozott Mátyássy Áron. A Laokoon Cinema gyártócég tavaly év végén nyerte meg a gyártási tendert, a stáb összeállítása pedig már közösen történt ez év tavaszán, hogy az április 13-án induló forgatásra minden készen álljon. Pinczés-Pressing Ádám azt is elárulta, hogy folyamatosan egyeztettek a rendezőkkel a forgatókönyv tartalmáról és a megvalósításról. ?Közös munkának tekintjük a sorozat elkészítését, melyben mindkét fél a lehető legjobb eredmény elérésén dolgozik.?

A történet nem mentes az erőszaktól, az pedig, hogy a technikai elképzelések hogyan működnek a gyakorlatban, a forgatás során derül ki ? mesélt a rendező a forgatáson. Egy autót is szét kellett például fűrészeli a forgatás kedvéért, aminek ugyan nem mindenki örült a stábból, ám hamar bebizonyosodott, hogy bizonyos jelenetek felvételéhez elengedhetetlen. Az egyik színész kezébe pedig az ott jártunkkor nyomtak pisztolyt, aminek működését igyekezett elsajátítani, persze vaktölténnyel. Dyga Zsombor elárulta, hogy a külső és a belső felvételek gyakran váltogatják egymást, amit a forgatási helyszín sem hazudtolt meg: az épület külső felén nem csak újabb lámpákat helyeztek el, a világításra is akkor került takaró elem, miközben a raktár belsejében a díszletet igazgatták. Az egyik asszisztenstől azt is megtudhattuk, hogy a meleg időjárás nem kedvezett a közérzetnek, a fatelepen zajló forgatáson például a kánikulával kellett megkezdeniük, megint máskor éppen akkor szakadt le az ég, mikor a kamera elkezdett volna forogni.

Az Aranyélet egy krimibe oltott családi dráma, melynek középpontjában egy kívülről idillinek tűnő család áll, akikről kiderül: a látszat náluk nem csupán néha csal. Olyan család játssza a főszerepet, ahol minden a látszatról szól: a Thuróczy Szabolcs által megformált apa, Miklósi Attila bűncselekményekből tartja el a családot, de egyre többször érzi, hogy tisztességes útra kellene térni, és megpróbál kitörni a hazugság és csalás világából. A feleség, Janka, akit Ónodi Eszter alakít, a társadalmi ranglétrán szeretne feljebb jutni, hogy látszat-életük még tökéletesebbnek tűnjön, a kamaszkorú gyerekek, Mira (Döbrösi Laura) és Márk (Olasz Renátó) pedig kezdik sejteni, hogy milyen éles ellentétben áll egymással az, amit a szüleik mondanak nekik a tisztességről és a jó erkölcsről, és amit valójában tesznek. A két gyerek, mint minden kamasz, feszegetik a határaikat, és így válnak a szüleikkel egyenrangú szereplőkké ebben a sorozatban.

A sorozat hangvételének meghatározó eleme a dráma, a feszültség és a humor, mely a jelenkori társadalmat - és főleg a magyar társadalmat - görbe tükörben, egy szinte reklámokból kilépett, látszólag ?tökéletes? család valódi életén keresztül mutatja be, ahol minden csak díszlet és hazugság, minden csalás és ámítás. Azonban egyszer csak elkezd minden összedőlni, és ez az aranyélet egyik pillanatról a másikra nagyon kegyetlenné válik.