Hildegard Hammerschmidt-Hummel szerint az ún. Flower-portré nem ugyanaz, mint amit 1995 és 2005 között megvizsgált, mert szerinte az eredetit egy hamisítvánnyal helyettesítették. A képet 2005-ben a National Portrait Gallery (NPG) laboratóriumába küldték vizsgálatra, de kiderült, hogy olyan krómsárga színt tartalmaz, amelyet csak 1814 után használtak. "Hol van a felbecsülhetetlen értékű, 400 éves Flower-portré" - tette fel a kérdést a mainzi egyetem angol irodalom tanszékének tanára a Chaucer Press november 5-én megjelent kiadványában.
Hammerschmidt-Hummel azokra a vizsgálatokra alapozza állítását, amelyeket 1996-ban az általa eredetinek tartott képen, illetve később a másolaton végzett, amelyet januárban látott utoljára. Elméletét a röntgenfelvételek és bécsi kutatók is megerősítik. Az RSC és az NPG szerint azonban az eltéréseket az eltérő fényviszonyok és berendezési tárgyak okozzák.
A történésznő azt követően kezdett kutatni, hogy kiadója elkérte az RSC-tól a kép fényképét, hogy reprodukciót készíthessen róla. A professzorasszony szerint a kapott kép "meglepően különbözött" attól a változattól, amelyet 1996-ban kaptak a társaságtól. Ezután Reinhardt Altmannhoz, a német szövetségi bűnügyi iroda szakértőjéhez fordult, aki megerősítette, hogy a kép hamisítvány. Wolfgang Speyer, a salzburgi egyetem professzora szintén arra a következtetésre jutott, hogy a két kép különbözik egymástól.
A stratfordi kép fakerete éles eltéréseket mutat az eredetihez képest. A januárban vizsgált portré szélei "épek és semmilyen károsodást nem mutatnak... az eredeti szélei viszont törékenyek, töredezettek." Az eredetin van egy mély repedés, a másolaton azonban csak egy "műrepedés" látható. "A repedés nem ott van, ahol Hammerschmidt-Hummel látni vélte, de ez már 10 évvel ezelőtt történt" - véli David Howells, az RSC gyűjtemény kurátora.
Egy 1966-ban végzett röntgenvizsgálat kimutatta, hogy a kép alatt egy XV. század végi vagy XVI. század eleji Madonna és a gyermek Jézus kép található. "A régebbi röntgenvizsgálat szerint a Madonna fejének jobb oldali körvonala Shakespeare bal szemén keresztül fut a pupilla orrhoz közelebbi oldalán. Az új röntgenvizsgálat alapján viszont a Madonna orrnyerge éppen Shakespeare bal szemének közepén van. Vagyis a portré alatti Madonna csak szegényes másolat, ami szintén azt bizonyítja, hogy a kép nem eredeti."
Az RSC és a NPG visszautasította a vádakat. Az RSC szóvivője szerint a kép folyamatosan ki volt állítva, és csak egyszer vitték el egy biztonságos raktárba. "Az ötlet, hogy a képet 1996 és 2005 között hamisítványra cserélték, egyszerűen képtelenség. A fényképeken látható eltéréseket a különböző fényviszonyok okozzák" - mondta dr. Tarnya Cooper, a galéria kurátora. Stanley Wells, Anglia vezető Shakespeare-kutatója pedig "szégyenletesnek" nevezte a német tudós állításait.