Három intézmény, az Örkény Színház, a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház és a Budapest Bábszínház sorsáról született ma döntés – írta meg a Színház.org.

Az Örkény Színház igazgatói posztját 2020 és 2025 között továbbra is Mácsai Pál tölti majd be, aki a 2004-es alapítás óta vezeti a teátrumot. Mácsai Pál pályázatában úgy fogalmazott: „A színház mára szinte az egyetlen közösségi esemény, amelyben nézőjével olyasmi esik meg, amit életének más terepein jórészt elvesztett: szuverén belső képzete születik. Ez mágia, szellemi elmozdulás. A színház nem csak igényli ezt az ősi képességet, hanem létre is hozza. Abban is, akiben egyébként alszik. Ez a belső munka egyenesen az ellenkezője annak, amit a világ egyébként ma nagyrészt elvár tőlünk. Fő feladatunk szerepünk folyamatos megújítása, újraértelmezése. A színházi munka nem nyugalmas életet, konszolidált kedélyt jelent, hanem az önmeghaladásért folytatott folyamatos küzdelmet.”

Posztján marad a Kolibri Színház alapító-igazgatója Novák János Jászai Mari-díjas csellista, zeneszerző és rendező.

„Úgy gondolom, a véletlenek kiemelkedő szerepet játszottak az életemben, ugyanakkor az a sok minden, amibe több-kevesebb sikerrel belekaptam, végül a Kolibri Színházban került a helyére, hiszen itt zeneszerzőként, rendezőként, társulatformáló személyiségként is dolgozhatom. A zene és a színház mellett nagyon fontosnak tartom a képzőművészet iránti vonzódásomat és a gyerekek iránti felelősségérzetet” – fogalmazott korábban a direktor. Novák János szerint a fiatalon, közösségben átélt színházi pillanatok szakrális ereje, intenzitása kiragad minket a hétköznapok valóságából, a magányból, elszigeteltségből, formálja a személyiséget, megszilárdítja az erkölcsi világképet. Ennek szellemében végzi művészi munkáját  több mint 25 éve a Kolibri.

25 év után távozik a hetvenéves Budapest Bábszínház éléről Meczner János, akit a jelenlegi igazgatóhelyettes, Ellinger Edina bábművész-rendező, a Színház- és Filmművészeti Egyetemen osztályvezető tanára követ a poszton. Azt vallja, a bábszínházban nem kell másként játszani, viszont másként kell rendezni: „Mi a gyerekeket ugyanolyan komolyan vesszük, mint a felnőtteket. A gyermekek egyébként sokkal kritikusabbak, rögtön hangot adnak, ha unatkoznak, sírnak, tapsolnak, bekiabálnak. Imádjuk, amikor az iskolás csoportok kórusban szurkolnak.”

A Bán Teodóra vezette Szabad Tér Színházról egyelőre nem született döntés.

Forrás és fotók: Színház.org