Az amerikai rendező véletlenül kotyogta ki a fődíjas film címét, miközben a legjobb férfi alakítás díját kellett volna a zsűrinek átadnia.

Julia Ducournau a második női rendező, aki a fesztivál történetében átveheti az Arany Pálmát, 28 évvel az ausztrál Jane Campion után.

A 37 éves rendezőnő a versenyprogram legfiatalabb rendezője, alkotása pedig a 24 alkotás közül a legradikálisabb film.

A Titán ősztől látható a magyar mozikban, a Mozinet forgalmazásában.

A horror és a pszichológiai thriller határán mozgó film főhőse egy sorozatgyilkos pszichopata táncosnő és egy eltűnt fiát kereső tűzoltó (Vincent Lindon) találkozásáról szól. A film főszerepét alakító Agathe Rousselle a fesztivál egyik nagy felfedezettje.  

A horrorfilmek rajongóként is ismert rendezőnő köszönetet mondott a zsűrinek, amiért „a filmes élményeinkben és az életünkbe is több sokszínűségre szólít fel, és köszönet azért is a zsűrinek, hogy hagyta beengedni a szörnyeket”.

A zsűri a második legjelentősebb díjat, a Nagydíjat megosztva ítélte oda egy iráni és egy finn filmnek.

Az iráni Egy hős, az Oscar-díjas Nader és Simin – Egy elválás története című film rendezőjének, Aszgar Farhadinak újabb alkotása ismételten olyan morális kérdéseke feszeget (hiúság, lelkifurdalás, becsület), amelyek lehetetlenné teszik a boldogságot és az előrejutást az iráni társadalomban.

A finn alkotás egy fiatal rendezőnek, Juho Kuosmanennek egy oroszországi vonatozásról szóló, Hatos kupé című filmje.

A két különdíjas Oliver Stone amerikai rendezővel

A legjobb rendezés díját az Annette című angol nyelvű zenés film francia rendezőjének, Leos Caraxnak ítélte a zsűri.

A filmet ősztől vetítik Magyarországon a Mozinet forgalmazásában.

A legjobb forgatókönyv díját Hamagucsi Rjuszuke japán rendező Drive My Car című alkotása kapta, amely Murakami Haruki sikerszerző Férfiak nők nélkül című novelláskötetének egyik története alapján készült. A háromórás alkotás egy színházi rendező és egy fiatal lány találkozása, akiknek a múltjukkal kell szembesülniük.

A japán alkotás kapta meg egyébként a legjobb film díját a nemzetközi filmkritikusok szövetségétől, a FIPRESCI-től.

A zsűri díját megosztva két, formájában nagyon radikális film kapta: Nadav Lapid izraeli rendező újabb vádirata hazája kormánypolitikája ellen (Ahed térde) és az Arany Pálmát már 2010-ben elnyerő Apicsatpong Viraszethakul thaiföldi rendező Kambodzsában angolul forgatott, Memoria című szürreális alkotása Tilda Swintonnal és Jeanne Balibarral a főszerepben.

Nadav Lapid izraeli forgatókönyvíró, rendező a zsűri különdíjával. Balról Rosamund Pike angol színésznő, jobbról Apichatpong Weerasethakul thaiföldi rendező.

A legjobb férfi alakítás díjat Caleb Landry Jones érdemelte ki Justin Kurzel Nitram című filmjében nyújtott alakításáért, amely a 35 áldozatot követelő, 1996-ban Port Arthurban elkövetett lövöldözés történetét dolgozza fel, a tömeggyilkos személyiségre koncentrálva.

Caleb Landry Jones, mellette Adele Exarchopoulos francia színésznő

Renate Reinsve norvég színésznő kapta a legjobb női alakítás díját Joachim Trier A világ legrosszabb embere című filmjében nyújtott alakításáért, amely egy okos és szép, de magát folyamatosan megkérdőjelező mai harmincas lány magára találásának folyamatát és szerelmi életét mutatja be 12 fejezetben.

Renate Reinsve

A könnyed hangvételű filmet ősszel mutatják be a magyar mozikban a Mozinet forgalmazásában.  

A legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmát Ji Tang hongkongi rendező A világ minden hollója kisfilmje kapta, a brazil Jasmin Tenucci Augusztusi ég című rövidfilmje pedig elismerő oklevelet kapott.

Ji Tang hongkongi rendező a legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmával

A fesztivál hivatalos és párhuzamos szekcióiba beválogatott elsőfilmek közül a legjobbnak járó Arany Kamera-díjat Antoneta Alamat Kusijanovic horvát rendezőnő Murina filmje kapta, amelyet a Rendező kéthete elnevezésű válogatásban mutattak be.

Életművének elismeréséül Marco Bellocchio olasz rendező tiszteletbeli Arany Pálma-díjban részesült, amelyet kollégájától, Paolo Sorrentinótól vehetett át.

Marco Bellocchio olasz rendező átveszi az életművéért neki ítélt tiszteletbeli Arany Pálma-díjat

A díjért versenyben volt Enyedi Ildikó filmje is. A feleségem története sikert aratott a díszbemutatón, de több kritika is lehúzta.

Enyedi Ildikó Cannes-ban

Enyedi Ildikó a hvg.hu-nak adott interjújában elmondta: életében ilyen gonosz kritikákat nem kapott, mint most. 

Fotók: MTI/EPA/Sebastien Nogier