Online koncertekkel várják a BMC weboldalán a következő két hétben is az érdeklődőket.

Április 22-én a világon először szólal meg koncertsorozatként C. P. E. Bach 52 billentyűs versenyműve, melyet a Concerto Armonico korábban húsz CD-s sorozatban rögzített a svéd BIS lemezkiadóval. Spányi Miklós és a zenekar a versenyművek mellett egyéb műfajokkal – a szerző szimfóniáival, kamarazenéjével és szólóbillentyűs szonátáival – színesíti a koncertműsorokat. A BMC koncertterméből az ötödik előadás hallható, ezúttal ingyenes online közvetítés formájában.

Az Óbudai Danubia Zenekar életének fontos részévé vált, hogy a koncertektől függetlenül (de azok érdekében) a hangszercsoportok zenészei szakmailag fejlődhessenek. Ezt a célt szolgálja a fél évente megrendezett Mesterműhely koncert is – április 23-án Major Tamás (hegedű) és Fenyő László (cselló) irányításával.

A UNESCO Nemzetközi Jazznap előestéjén, április 29-én online koncertet sugároznak az Opus Jazz Club Facebook-oldalán a Gyémánt Bálint Trióval. Hazánk egyik legismertebb jazzgitárosa, Gyémánt Bálint fiatal zenésztársakkal újította meg trióját. A csapat közös munkájának fő vezérelvei a szabadság, a kísérletezés és az új lehetőségek keresése, amelyek mindig is a jazz alapkoncepciójához tartoztak.

Énekelt és beszélt szó, két félszcenírozott zenés színpadi műben négy női sors. Láng István 1988-89-ben, Bächer Iván Oszkár című színművére komponálta tévéoperáját, amely most kerül először koncerttermi közönség elé, mégpedig április 30-án. Tihanyi László, aki egyben az est karmestere, az UMZE kamaraegyüttes felkérésére folytatja zenés-színházi műveinek sorát Arabesque című semioperájával, melyet ősbemutatóként láthatunk az ingyenes közvetítésen.

A BMC további „örömhíre” Laurent Bardainne, Fabrice Martinez, Thomas de Pourquery új lemeze. Miután a három nagyszerű francia zenész a Supersonic formációval már közbeutazta a Földet, és a legnagyobb koncerttermekben és stadionokban lőtte ki a pszichedelikus rakétát, a BMC stúdiójában jöttek össze, hogy kozmikus utazásra induljanak. A szabad improvizáció peremén lejtett űrtáncukhoz kortárs törekvések, ambient kísérletek, fényes szintipop és féktelen pszichedélia adják a lendületet. Ugyanakkor nem kevés tükröződik vissza olyan emblematikus albumokból, mint Miles Davis In a Silent Way vagy Klaus Schulze Timewind című opusza, de talán az sem tévedés, ha John Carpenter filmzenéinek hatására vagy Thomas személyes kedvencére, Sun Ra retrofuturizmusára bukkanunk az ihlető erők között.

Nyitókép: Gyémánt Bálint Trió. Forrás: BMC