DBZOL20250523025.jpg

Az Örkény Színház az Aréna-koncerten jelentette be a következő évad tervét

Az Örkény István Színház nagyszabású Aréna-koncerttel ünnepelte fennállásának 20. évfordulóját. A születésnapi esemény nemcsak visszatekintés volt az elmúlt két évtizedre, hanem jövőbe nézés is: a közönség elsőként értesülhetett a 2025/2026-os évad terveiről és a színház arculati megújulásának első lépéseiről.

A következő évad már az Örkény új vezetésének koncepciója mentén valósul meg. A Gáspár Máté ügyvezető és Polgár Csaba művészeti vezető által irányított társulat hat bemutatót és számos kísérőprogramot tervez, az évadot az örkényi szellemiség jegyében, „Éljen a kérdőjel, vesszen a pont!” mottóval hirdeti meg – áll az Örkény Színház közleményében. Mint írják: „2025–2026-ban minden szempontból átmeneti, izgalmas kérdésekkel teli szezon áll előttünk: képesek vagyunk-e az előző húsz színházépítő éveredményeit együtt továbbgondolni és -alakítani? Megszólalnak-e azok a friss szövegek, kísérleti műfajok és szokatlan formák, amiket nagyrészt új alkotótársakkal hozunk létre? Milyen lesz a holnap Örkénye, milyen színházat kínálunk a főváros lakóinak, s Önök, nézőink, miként reagálnak az ajánlatra? Milyen lesz, amikor a húszra lapot húzunk?”

Az évad bemutatói egy kivételével mind új, a színház számára készülő művek, jelentős részben az Örkényben ez alkalommal bemutatkozó alkotóktól.

A Nagyszínpadon Kemény Lili első, az Örkény felkérésére írt Az orosz barát című drámáját Dohy Balázs rendezésében láthatják a nézők október 23-tól. Michael Ende Momo című művéből Gáspár Ildikó adaptációja alapján Polgár Csaba készít családi előadást karácsony előtt. A színházi világnapon, március 27-én lesz először látható Ladányi Andrea és Borlai Gergő sub-harmónia című produkciója, amelynek szövegkönyvét Markó Róbert jegyzi.

A Stúdióban Kókai Tünde előadásában látható majd a Bíró Kriszta által Kassai Margit naplójegyzetei alapján készített Ostromdressz című monodráma. Puskás Panni Megmenteni bárkit című regényének feldolgozását Gálhidy Sára rendezi.

A Neudold Júlia vezette ÖrkényKÖZ pedig Ördög Tamással és Kiss-Végh Emőkével közösen, civil résztvevők bevonásával készít állampolgári színházat 26 áprilisára, ez lesz az Országkórus.

A közleményben kiemelik, 2025 őszén megújul a színház arculata, a koncepciót a tervek szerint a szeptember 6-ai évadnyitó rendezvényen, az ÖrkényKerten mutatják be a közönségnek, és ezzel párhuzamosan megújul a jegyértékesítési felület is. 

Felhívják a figyelmet arra, hogy a bérletmegújítási időszak május 24. és 31. között zajlik. A 2025/2026-os évad új nagyszínpadi előadásaira szóló bérleteket május 31. és június 20. között jelentős kedvezménnyel vásárolhatják meg az érdeklődők.

Mint írják, megújul a színház pártolói rendszere is. Az ÖrkényKÖR új struktúrájában a támogatói kategóriák – Egypercesek, Kulcskeresők, Vérrokonok – az örkényi életmű ikonikus műveire utalnak. A pártolói tagság exkluzív előnyöket kínál az elővásárlási lehetőségtől kezdve a zárt körű találkozókon át egészen a személyes élményeket kínáló programokig – attól függően, hogy a pártoló elsősorban a kényelmes színházlátogatás, a kulisszák mögé tekintés vagy a kulturális támogatás lehetőségét keresi.

Ez is érdekelheti

Az Örkény Színház a jénai Theaterhausban vendégeskedett

Az Örkény István Színház Sokszor nem halunk meg című előadását három alkalommal láthatták a nézők 2025. április 17. és 19. között a németországi Theaterhaus Jena színpadán. A vendégjáték a két színház közötti csereprogram részeként valósult meg.

Csákányi Eszter kapta idén a Psota Irén-díjat

Ahogyan fogalmazott: a lelke mélyén a legendás színésznő mindig is példaképe volt.

Mácsai Pál: Nem kellett politikusoknak udvarolnom

Az Örkény Színház leköszönő igazgatója szerint van egy olyan olvasata az igazgatóváltásnak, hogy korrupt és lecimbizett a főváros vezetésével, de ez nem igaz.

Ganajtúró punk-rock és szeretetéhes Szörnyella de Frász

Az Örkény színházi A nyúl füle elsősorban kabaré, ahol majdnem maradéktalanul elmondható mindaz, ami az utca emberének szívét és lelkét nyomja. Kritika.