A következő hónapok során hazánk kreatívipari tehetségeit és izgalmas alkotásaikat számos hazai és nemzetközi rendezvény keretében ismerheti meg a közönség. Mindemellett regionális együttműködésben a környező országok alkotói is szerepet kapnak.

A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel a Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozaton a nemzetközi kreatívipari fővárosok közül Párizst és Milánót veszi célba,

de budapesti és online programokkal is készül, hogy felhívja a divat- és dizájnipar iránt érdeklődők, valamint a nagyközönség figyelmét a magyar és regionális tehetségekre.

Szeptemberben két olyan világhírű külföldi rendezvényen biztosít szereplési lehetőséget a magyar márkáknak, mint a divatvilág egyik fellegvárának tartott Milano Fashion Weeken vagy az egyik legnevesebb lakberendezési szakkiállításon, a Maison & Objet szakvásáron. Majd októberben Budapesten nyitja meg fizikai és virtuális kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, amely a formatervezőknek nyújt lehetőséget, hogy alkotásaikkal lenyűgözzék a magyar innovatív és fenntartható dizájnra nyitott publikumot.

A hónapban még a Budapest Central European Fashion Week is várja a nemzetközi divatipari szakembereket és a sajtó képviselőit, hogy látványos divatbemutatókon keresztül adjon teret az egészen fiatal tehetségeknek, a már elismert magyar divattervezőknek és a regionális dizájnereknek. Bár már kissé a télbe átnyúlva, de a Fashion & Design Autum még december elején is tartogat izgalmas programot. A rendezvénysorozat lezárásaként a Budapest Fashion & Tech Summit digitális divatipari konferenciára csatlakozhatnak be a világ bármely pontjáról azok a nézők, akik nyitottak a divatipari innovációkra, az új trendekre, az iparági fenntarthatósági törekvésekre.

A Fashion & Design Autumn során a nemzetközi nagyközönség előtt húsz, míg a hazai érdeklődők előtt több mint ötven tervező mutatkozik be,

széles körben szemléltetve ezáltal a magyar tervezők kreativitását. A látványos programok mellett az eseményeknek köszönhetően szakmai előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken keresztül több hazai, V4-es és nemzetközi divat- és formatervező személye ismerhető meg, illetve a kreatívipari gondolkodók és szakértők véleménye is.

„Ezek a hazai és külföldi divat- és dizájnipari események jelentik a tervezők, a gyártók, a forgalmazók és a potenciális vásárlók első számú találkozási pontját. A rendezvényeken bemutatkozó tervezők olyan szakmai kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is erőteljesen építkezhetnek. Kiváló lehetőség arra, hogy a magyar tervezők felkeltsék a külföldi megrendelők figyelmét, és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket, illetve a hazai közönség megismerje a magyar divat- és dizájntermékek sokszínűségét. Ezek mentén haladva hosszabb távú célkitűzésünk, hogy régiós központtá alakítsuk Budapestet” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója.

Az MDDÜ egyik fő stratégiai célkitűzése, hogy javítsa a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, amellyel hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához, valamint ösztönzi azok exportkészségét is.  

Fotók: HFDA/The Sparkle Content