Új magyar musical a dunaújvárosi Bartók Színházban

„Boldog születésnapot, Dunaújváros! Jó itt színházat csinálni! Mi is ünnepeljük a városunkat, ezért is határoztunk úgy, hogy a 2020/2021-es évadban minden 70 év fölötti dunaújvárosi nézőnek ingyenes belépést biztosítunk az előadásainkra, és ugyanígy Dunaújváros valamennyi egészségügyi dolgozójának, akik fokozottan vigyáztak ránk ebben a rendhagyó esztendőben.”

Őze Áron, a Bartók Kamaraszínház igazgatója kezdte így beszédét ma a Bartók
Liget – a dunaújvárosi színház nyári rendezvénysorozata – zárónapján, amelyen
bejelentette: a Bartók Kamaraszínház a „Város Évadát” nyitja meg ősztől, s tizenkét
bemutatót tart az új évadban. Köztük egy új magyar musical ősbemutatóját: a
Sándor Mátyás zenéjét Szemenyei János szerezte, a dalszövegeket Závada Péter, a
darabot Mikó Csaba írta Verne regénye alapján. Már próbálják a musicalt Léner
András rendezésében.

A színház műsorra tűzi a 2020/21-es szezonban – egyebek mellett – a Dollárpapát Papp Jánossal a címszerepben, a Mario és a varázslót, A kis herceget, az Illatszertárt, és a legendás Bartók Táncszínház közreműködésével két produkciót is. Egyik a János vitéz – az 1904-es, Kacsóh Pongrác által megzenésített darab mai hangszerelése Szirtes Edina ’Mókus’ munkája, és közösen adják elő a kultikus Ferenczi György 1-ső Pesti Rackák zenekarának tagjaival –, a másik a Nem leszek a játékszered című új zenés mű, amely a hatvanas-hetvenes évek slágereiből bontja ki a történetet.

Őze Áron beszédében visszatekintett a rendkívüli tavaszi helyzetre is, és köszönetet mondott a munkatársainak, a nézőknek, a városnak, a kulturális államtitkárságnak a segítségért. Így fogalmazott: „A színház összehozza az embereket, az élő kapcsolatok, a társas együttlét helyszíne. De idén tavasszal felborult minden, ami megszokott volt. Kizökkent a világ a járvány miatt, bezártak a színházak is. Már akkor is úgy gondoltam, hogy rajtunk múlik, hogyan és milyenné állítjuk helyre ezt a világot. A veszélyhelyzet idején a Bartók Kamaraszínház „Virtuális Színházának” előadásait, más programjait a közösségi oldalakon összesen 600 ezren tekintették meg. Minden egyes nap jelen voltunk a virtuális térben.

Köszönöm a színészeknek, akik részt vettek ebben, verset, mesét mondtak, vagy online főzést indítottak. És köszönöm a színház munkatársainak, akik ebben a rendkívüli időszakban is színes és értékes tartalomhoz segítették közönségünket. Köszönjük a város biztatását, köszönjük a kulturális államtitkárság folyamatos együttgondolkodását, támogatását. Csakis így lehet, az együttműködésekkel, a másikra való figyelemmel helyreállítani a világot.”

A Bartók Kamaraszínház igazgatója szerint a köszönet, az egymásra figyelés gesztusát is kifejezik azzal, hogy az új szezont a Város Évadának nevezték el.

A pandémia idején elmaradt bérletes előadások egy részét pótolni tudták a vészhelyzet feloldása után. A Bartók Kamaraszínház a koronavírus-járvány idején Magyarországon elsőként fizetett előleget a jövedelem nélkül maradt színészeinek. Ehhez jelentős segítséget kapott a színház az Előadóművészi Jogvédő Irodától, amelynek szakértői kidolgozták az ehhez szükséges munkajogi metódust.

Forrás és fotók: Bartók Kamaraszínház