Mi változik?

Az egyszerűbb és gördülékenyebb ügymenet érdekében ezentúl kizárólag elektronikus úton fogadja a Médiatanács Magyar Média Mecenatúra programjára beküldött dokumentumokat a program lebonyolítását végző Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap Mecenatúra Igazgatósága. Az érdeklődők számára a Mecenatúra Igazgatóság nyilvános tájékoztatókat tartott, még az első idei benyújtási határidők előtt, hogy a jelentkezők problémamentesen használhassák az új online felületet.

Mi szükséges az új rendszerű pályázáshoz?

A két legfontosabb tudnivaló az, hogy egyrészt az ajánlatok elektronikus benyújtásához a jelentkezőknek Ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkezniük, másrészt a beadások előtt minden eljárásban és minden fordulóban külön előzetes regisztráció is szükséges a Mecenatúra Igazgatóság honlapjáról letölthető regisztrációs lap kitöltésével és e-mailes elküldésével.

Új felület szolgál a referenciák elektronikus feltöltésére is azokban az esetekben, amelyeknél a kiírás erről rendelkezik. A teljes adminisztrációs folyamat elektronikusan zajlik, a beszámolókat is ezen a felületen kell majd beadni. A felületen a rovatok hiánytalan kitöltését és az előírt számú csatolmány meglétét a program automatikusan ellenőrzi, a munkatársaknak az ajánlatok beérkezése után csak érvényességi vizsgálatot kell végezniük. Bővebb tájékoztató a technikai részletekről: http://mecenatura.mtva.hu/index.php?p=news&act=lst&cid=1661&mid=54. A tartalmi értékelésre felkért bírálóbizottsági tagok a beérkezett anyagokat, szinopszisokat szintén kizárólag az elektronikus rendszerben tekinthetik meg; a bírálat menete és formája változatlan marad.

Emiatt hogyan módosulnak az általános feltételek?

Ehhez kapcsolódóan megújul az Általános pályázati feltételek (ÁPF) című dokumentum is, amelyben pontosításokat vezetnek át a megváltozott rendszernek, illetve az uniós rendelkezéseknek megfelelően. A régi ÁPF párhuzamosan hatályban marad azokra a már folyamatban lévő eljárásokra vonatkozóan, amelyeket ezt megelőzően hirdettek meg. Az új eljárás megkönnyíti a jelentkezőknek az admnisztrációs folyamatot, kizárja, csökkenti az elektronikus ellenőrzés az alaki hibák lehetőségét, egyúttal a benyújtott dokumentumok feldolgozása is egyszerűbbé, követhetőbbé válik minden érintett számára.