Pápai Zsanett az Imitation énekes-dalszerzőjeként a hazai glitchtronica, art-electro képviselője, a zene mellett 25 éve foglalkozik absztrakt festészettel. Korábban a párizsi Village Suisse-ben állította ki képeit, amelyeket idén ősszel nálunk is láthatnak az érdeklődők.

Szeptember 14-én a MOMkult Üveg.ház vitrin-kiállítóterében nyílik minikiállítása egy Imitation- és egy vaghy-koncert kíséretében, amelyeket Doktorhokashi DJ-szettje követ.

November 11-étől a Három Hollóban lesz látható Zsanett Re:touch című kiállítása, amely korábbi és újabb munkáinak párbeszéde révén az önazonosság és a változás kérdéskörét boncolgatja. A megnyitó után Suefo keveri a zenéket, az Imitation pedig Gyémánt Bálint vendégszereplésével ad koncertet.

Pápai Zsanett kompozícióiban két, egymással ellentétes irányú alkotói szándék végletekig feszített viszonya áll; egyrészt törekvés a formai letisztultságra, a kifejezésmód lecsupaszítására, sallangmentesítésére, másrészt a vonalvezetés által a személyesség és a zabolátlan expresszivitás. A nyers színek és a pasztell árnyalatok kontrasztja, a különböző technikák ötvözése, ütköztetése tovább élezi a viszonyrendszer feszültségét. A festőhenger vastag sávjai alól feltűnő cizellált részletek és a néhol ecsettel precízen kidolgozott színátmenetek szenvedélyt és elevenséget kölcsönöznek a műveknek. A reflexív és az emocionális szintek folyamatos egymásra vetítése sajátos stílusnyelvet teremt. A képeken a létbevetettség fojtogatóan szűk határainak érzete, az egzisztenciális szorongás és a félelmet, alkut nem ismerő életigenlés birkóznak egymással, fel- és alágyűrve egymást a festék- és jelentésrétegeken.

A művész párizsi korszakából származó festményeket először láthatja magyarországi galériában a hazai közönség, és ezekkel lépnek dialógusba az elmúlt három évben készített legújabb művek.

Pápai Zsanett-tel készült korábbi interjúnk itt olvasható.

A nyitóképe Németh Imre készítette.