Püspök_Anita_festőművész_02.jpg

Püspök Anita festőművész nyit új galériát Budapesten

A legtöbben valószínűleg a Művészetek Völgye programjain találkoztak először a kapolcsi festőművész, Püspök Anita képeivel és installációival. Munkái mostantól Budapesten tekinthetők meg saját galériájában, az A.P.Art Gallery Budapest helyszínen. Az első kiállításmegnyitót szeptember 20-án tartják, mely tárlat címe Sand-Time-Transit.

A Sand-Time-Transit nemcsak művészi alkotások gyűjteménye, hanem egy idő- és térbeli, fizikai és belső utazás történettöredékei. Az alkotások egyfajta dinamikus kapuként szolgálnak, nagy részük még a művész kapolcsi műtermében készült különböző kiállítási projektek darabjai, melyek a természeti közegben inspirált gondolatokat őrzik, és most a városi közegben találnak új értelmet.

A Kapolcson megtapasztalt személyes találkozások adták az ihletet, hogy megszülessen egy állandó hely, ahol az alkotó és a művészeti élmény iránt fogékonyak találkozhatnak, beszélgethetnek. A hangulatot a galériában működő specialty kávézó teremti meg, mely a Hyggelig specialty cafe & gallery néven található meg.

„A személyes találkozás mindig is kiemelten fontos volt számomra. Kapolcsra is sokan eljöttek, hogy élőben láthassák a munkáimat, különösen Budapestről. A festményeim kevert anyagában és textúráiban minden gondolatom ott van, és ez csak élőben fedezhető fel igazán, ami egyfajta utazásra hívja a nézőt. Régóta vágytam arra, hogy egy saját galériát nyissak, ahol közvetlen kapcsolatban lehetek a művészetemet kedvelőkkel, beszélgethetek velük, és intellektuálisan kapcsolódhatunk egymáshoz” – mondja Püspök Anita festőművész, az A.P.Art Gallery tulajdonosa. A galéria minden zuga a művész keze nyomát viseli magán, a kávézó logójától kezdve az összes vizuális megjelenésig a térben.

Az A.P.Art Gallery Budapest épülete
Az A.P.Art Gallery Budapest épülete

Püspök Anita számára a Sand-Time-Transit kiállítás csak a kezdet. Ez a tárlat december 31-ig látogatható, de a helyszín állandóan megújuló kiállítási és közösségi térként folyamatosan várja az érdeklődőket. A művész hosszú távú tervei között szerepel, hogy tovább erősítse a galériát mint közösségi és kulturális találkozási pontot, ahol a művészet és a közönség közötti kapcsolat folyamatosan épülhet.

Az eredetileg budapesti, belvárosi születésű művésznő visszatérésének prominens célja, hogy a kortárs művészet területén a hasonló szellemiségű tendenciákat összefogja, és erősítse ezt a művészi narratívát.

„Számos tematikus kiállítást és zenei, illetve művészeti programot tervezünk, amelyeken kortárs művészek is bemutatkozhatnak. Emellett közösségi eseményeket, kreatív programokat, művészeti workshopokat, felolvasóesteket és inspiráló beszélgetéseket is szervezünk, hogy a galéria továbbra is egy élő, lüktető és folyamatosan megújuló kulturális központ maradjon, ahol a művészet és a közösség egyaránt jelen van” – mondta Püspök Anita.

Ez is érdekelheti

Nem érdemes prekoncepciókkal állni a művészekhez

Szabó Albin kardiológus egy festőművésszel tett autóút során kapta az ihletet, hogy a régi polgári szalonok szellemiségét visszahozó lakásgalériát nyisson egykori otthonában.

Pályakezdő női művészekre helyezi a hangsúlyt az új kortárs galéria

Máger Ágnes festőművész SzínKÉP című tárlatával megnyílt a Gallerie Femme Harmone. A galéria a Kortárs Női Reflexiók Fóruma képzőművészeti kiállítóhelyeként nyitotta meg kapuit, és nem titkolt célja, hogy elsősorban az ígéretes pályakezdő művészek számára biztosítson megnyilvánulási teret, ahol az újszerű, friss alkotói törekvésekre fogékony közönségnek módja lehet őket megismerni.

Ki mondja meg, mennyit ér egy festmény?

A Virág Judit Galéria 15. Háború utáni és kortárs művek aukcióján Batykó Róbert 2007-es Lemezjátszókar című festményének árazása újfent rávilágított a galériás és az aukciós piac ellentétére.