Idén különleges kiállításon mutatja be a Mastercard a korábbi évek érzékenyítő kampányaihoz készült alkotásokat. A tárlat célja, hogy felhívják a figyelmet olyan társadalmi problémákra, mint a digitális leszakadás, a szegénység vagy éppen a környezetszennyezés.

A Könyves Magazinnal 2020-ban indított kampányban 20 jelentős kortárs író, köztük Tóth Krisztina és Krusovszky Dénes készített szövegeket a Budapest Street Photography Collective fotósainak képei alapján. 2021-ben ezt megfordult: a Magyar Fotóművészek Szövetségének 21 rangos fotóművésze adott képeket az írásokhoz.

Idén a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházzal együttműködve tizenkét fotó és szöveg alkotáspárt emeltek át a digitális térből a fizikai valóságba. Július 18-tól először a Budapest Parkban rendeznek kiállítást, ahol megtekinthetők lesznek a fotográfiák, és bele lehet olvasni a hozzájuk tartozó írásokba is.

Minden alkotáspár mellett megtalálható lesz egy QR-kód, ennek a beolvasásával hangjáték formájában saját mobiljukon is meghallgathatják az írásokat a látogatók. A tizenkét szövegből ugyanis Vinnai András rendezésében hangjáték készült a Jurányi-ház olyan színművészeinek előadásában, mint Bata Éva, Formán Bálint, Sipos Vera, Szabó Zoltán, Takács Kati, Ficzere Béla és Jankovics Péter.

Nyitókép forrása: LocalTime